motiv



hledej v článcích

Drahá fototechnika = dobré snímky?

Někteří lidé žijí ve falešné představě, že nákladná fototechnika je jedinou podmínkou kvalitních fotografií. Malý kousek pravdy na tom jistě je, ale hlavní je především to, abychom své vybavení uměli správně používat...
Diskuse k článku
Tomáš Mazur25.2.2005, 08:21odpověď
Už když jsem četl popis události, tušil jsem. A když na mne vyjukla ta fotka, fakt jsem se nasmál. Člověku je hned lépe po ránu :-)
Na obranu italského fotografa si ovšem dovolím podotknout, že i takto obtížný snímek zvládl bez toho, že by portrétovaným osobám cokoli rostlo z hlavy a upřímně řečeno, já bych to takhle nedokázal! :-)
Takových článků by klidně mohlo být více. Konečně něco ze života, nejen MTF křivky a počet pixelů.

reagovat

Vítek25.2.2005, 08:50odpověď
Sotva přijel Ital domů, nechal vyvolat své filmy. A jak tak listuje náhledovými 20x30, padne mu do oka nějaký dvojportrét.....per carita, kde to jenom bylo? Kdo to takhle mohl vyfotit? No, technicky konec konců fakt ujde, pěkné...no ale kde to jenom bylo? ....Sorry za offtopic, taky jsem se pobavil...

reagovat

JIPA25.2.2005, 09:02odpověď
Pekne to zachycuje atmosferu mista a postavicky jako bonus ze jste tam byli:-)). Navic to ma humorny nadech, proste foto co zasahne, usmev vyloudi, co chtit vic, i pekny clanek vznikl.
JIPA

reagovat

D.S.25.2.2005, 09:15odpověď
když je to focený nějakým Nikonem, chudák talián - ten za to určitě
nemůže:-)

reagovat

 :)
wil25.2.2005, 09:19odpověď
Díky za pěkný článek..po ránu moc příjemné čtení. Fotka...ehm, zajímavá...mám pocit, že něco je tam navíc....že by ty postavy :)

reagovat

mirahoryna25.2.2005, 09:24odpověď
Chystám se v sobotu zase jednou také zajít do Prahy s fotovýbavou a krásně mne to naladilo. Díky,za článek i za tu fotku, to téma o focení s čím a jak platí kdykoliv a kdekoliv a tak jsem si vzpomněl, že něco podobného se mi stalo na výletech s dcerou v Americe. Ještě jednou díky.

reagovat

 .
Black25.2.2005, 09:27odpověď
Mám známého který co fotovýbavy nastrkal v průběhu dvou let přes pů milionu a platí si místnost kteroá mu slouží jako ateliér a když jsem chtěl od něj vidět jedinou fotku říká že ještě nemá, že to má vše zatím jen archivovaný na kartách. Fotí d20 a elkový objektivy si nechává vozit ze států protože ničím jiným se nedá fotit. Když přinesl jednou všechny fotky rozoostřené řelk že musí vyměnit objektiv, že to hrozně kreslí. kouknul jsem na exif, fotil dlouhým sklem na 1/2 sekundy...

reagovat

DaB25.2.2005, 09:47odpověď
Helejte, ta fotka je ale docela hezká. Má takové zvlástní vnitrní napetí a je vyvazena. A kdyby se zvetsila na takovach 40 * 50, coz je zajiste vhodny vystavni format pro zvetseniny z Leica, bylo by to jeste lepsi.

reagovat

Kytka25.2.2005, 10:09odpověď
No ze by z hlav nic nerostlo, to se rict neda (to rozhrani cervene a bile jde skrz hlavu), s tim ze draha technika jeste nezarucuje dobry fotky naprosto souhlasim (i kdyz spravna technika pro konkretni prilezitost je imho docela podstatna podminka, jen holt neni postacujici), ale ta fotka se mi docela libi, rozhodne je to jedna z nejlepsich variaci na tema trpaslici pred pamatkou kterou jsem kdy videl. Tahle me docela rozesmala, pricemz jsou i takove ktere dlouho rozdejchavam.
:-)

reagovat

C.K.25.2.2005, 10:16odpověď
A to jste si nemohli stoupnout doprostřed?

reagovat

BoBo25.2.2005, 10:55odpověď
Fotka je to pekna, (jedine co mozem ja hodnotit) technicky slusne zvladnuta... len skoda tych 2 osob na kraji, co kazia zaber :)))
Nic proti autorovi... ;)

Krasne prostredie s nadhernym odrazom hladiny :)

reagovat

Ludvik25.2.2005, 11:20odpověď
Aneb jak praví Ján Šmok - problém stavby je zde minimalizován na stisknutí tlačítka, problém skladby však stále leží na fotografovi (a zaplaťpánbůh za to :-)

reagovat

tom32725.2.2005, 11:39odpověď
hele, ja nevim, ale vzdyt ta fotka ma v ramci moznosti uplne pohoda naladu i kompozici a vubec?!?

ted k clanku:
a) proc tak obsirne a dlouze? :)
b) ...holt, opravdu zijeme v dobe "vlastniku fotoaparatu", kdy tech pravych fotografu je skutecne malo. On je to ted takovy trend; Doba marketingovych magu, ziskuchtivych spolecnosti a obchodniku a clovek si musi davat zkratka dobry pozor, aby se nestal jejich obeti a nezaradil se tak do toho stale rostouciho zastupu lidi, jez s nedockavosti ceka na kazdou marketingovou chujovinu. treba ted jsem u nakyho digitalniho fotaku videl super expozicni rezim "beach".... no to by se Sudek asi posral smichy :-)

reagovat

PH25.2.2005, 12:27odpověď
No já nevím, ale přijde mi, že proti tomu snímku se nedá moc co namítnout. Jediná námitka by mohla být, že představa autora článku a představa Itala o ideálním portrétu se rozcházejí. Ital chtěl udělat takovouhle fotku, tak ji udělal - asi věděl proč. Pokud autor článku akceptoval Italovu nabídku na zhotovení fotky, měl by také akceptovat Italovu představu o zvládnutí námětu. Pokud se mu to nelíbí, měl Italovi říct, jat že to tedy vlastně chce. Takhle mi přijde, že autor si tu tahá triko, protože Ital je už zpátky v Tramtárii, tak z něj uděláme blbce. Upřímně se mi nelíbí spoustu fotek, co udělal někdo jiný (když nemluvím o tom, že se mi nelíbí většina mých fotek), ale respektuji cizí výtvarný záměr. Pokud někdo udělal takovou fotku, tak ji zřejmě chtěl udělat a zřejmě věděl, proč ji dělá. Ale nezaměňume nepochopení autora snímku za jeho neschopnost udělat snímek, který se líbí vám.

reagovat

Honza25.2.2005, 12:39odpověď
jo to je ono, moc rád poslouchám diskuse typu film nebo digitál, Ilford 400 nebo 200, 4 nebo 8 mega pixelů. Mylsím si, že to člověk buď na fotku dostane nebo ne. Je to o oku a ne o technice a vvvo ttom to jjje

reagovat

Milan Sýkora25.2.2005, 12:53odpověď
Snímky tohoto typu ("Pepíček na Karlštejně"), tedy takové, kde není jasné, jestli fotografuji lidi nebo řekněme krajinu, hlavně aby se tam toho vešlo co nejvíc, jsou ukázkovým příkladem toho, že je nutné si vybrat, co vlastně chci na snímku mít (podívejte se do jakékoli knihy, kde se mluví o kompozici).
Není to žádná urážka kohokoli, konečně mnoho snímků podobného stylu udělal každý, jen mě to pobavilo a chtěl jsem se o to podělit - proto je ostatně článek v sekci pro oddech a ne třeba v teorii. Takže to není žádná věda, ale prostě jen příběh. Nemám nic proti tomu, když se snímek někomu líbí nebo když chce takové snímky produkovat; já to vidím takto, a proto jsem napsal tento text.

reagovat

Davidus25.2.2005, 13:38odpověď
Teda Milane, tohle se Ti vážně povedlo.....něco v podobném duchu by chtělo umítit na (skoro) všechny foto weby, kde běží nějaká diskuse. Ve velké většině případů jsou totiž příspěvky směsicí "blábolů" pramenící z pouhé znalosti principů, parametrů, pouček, atd. od lidí, kteří místo aby čas strávený nad diskusemi trávili venku s foťákem v ruce povídají a radí o nesmyslech. Dokonce jsem již několikrát narazil na formulaci "fotograf - teoretik" :-) Díky

reagovat

Davidus25.2.2005, 13:41odpověď
...tak Ty jseš asi pěknej "debil"....no jo určitě Canonista....prosím Tě chyť se ruku s tím italem a skoč do zdi, magore.

reagovat

Pavel Pola25.2.2005, 13:57odpověď
Mám za to, že takovýhle příspěvek sem rozhodně nepatří a zaslouží si přinejmenším omluvu nebo vysvětlení! Původní reakce byla jistě myšlena v žertu (je tam smajlík), ale tady žádného smajlíka nevidím. Spíš vidím jen rozlitý kýbl žluče.

reagovat

DaB25.2.2005, 14:15odpověď
Sakra, další nikonista ;o)

reagovat

DaB25.2.2005, 14:20odpověď
Cece, cim vic se na tu foku divam, tim vic se mi libi. Jste tam presne tak malicci, aby to fotce davalo takovy trosku absurdni naboj. Mozna bys se mel podivat po italskych webech. Abys nezjistil, ze te fotil nejaky znamy italsky (svetovy) fotograf. Nemyslim si, ze kdo s sebou taha plnou brasnu Lecy a Contaxe, nota bene do Prahy, bude nejaka nula. ;)

reagovat

Davidus (opravdový)25.2.2005, 14:24odpověď
Omlouvám se původnímu přispěvovateli, jeden můj kolega využil otevřeného okna mého NTB a vložil sem výše uvedený "peprný" příspěvek. Jsme na SKVĚLÉM webu a "toto" se sem vážně nehodí. Nicméně "nikon" za to ROZHODNĚ nemůže :-) Díkes

reagovat

D.S25.2.2005, 15:21odpověď
No tak - fotím Nikonem - líbí se mi Canon - chtěl bych Leicu, ale jinak jsem šťastnej a spokojenej člověk co miluje svou ženu, děti, fotografii a fotografování, ... a rozhodně nejsem, zaplaťpánbu, takhle zamindrákovanej ubožáček jako někdo.

Pavle - díky za zastání a pravému Davidusovi za omluvu, to je v poho - mně může urazit akorát inteligent :-))))

reagovat

rt25.2.2005, 16:05odpověď
Ta fotka je udelana dost dobre. Je mozne, ze ji tak udelal slepec nahodou, ale neni to pravdepodobne. A nakonec, je pravdepodobne, ze krom tohoto zaberu s prostredim by udelal i blizsi zaber, kdyby nedosel film...

reagovat

Tomas Houda25.2.2005, 16:16odpověď
ja nevim, ale mne ta fotka neprijde uplne zla. Asi bych, byt autorem, udelil par rezijnich pokynu tem dvema trpaslickum a ten mostni oblouk mozna nerezal tak natesno, ale jinak... :-)



Jinak jsou presne tihle lide pro nas ostatni dobrodinim. Moviti panove pravnici ci zubari, kteri vydaji mnoho penez za drahe a vybrane vybaveni, se vetsinou k jeho pouzivani stejne moc nedostanou, a casem - budto az je to omrzi definitivne, nebo kdyz jim nekdo rekne ze hasselblad - sinar - alpa - canon 1ds --- jsou "lepsi", tak to svoje v temer nedotcenem stavu za prijatelne ceny nabidnou k prodeji...

reagovat

dez25.2.2005, 16:19odpověď
kto by nebol sklamany, od majitela contaxu a leicy sa ocakava kvalita aj na turistickej fotografii, nieco povedzme ako tato fotka: :))
http://www.photo.net/photodb/photo?photo_id=2893313

reagovat

radka25.2.2005, 16:28odpověď
Vidim to presne jako PH. Ta fotka je velmi dobra a nevidim na ni vubec nic legracniho. Ital podle me nemohl tusit, ze si nekdo, kdo beha po Kampe s fotakem na krku, od nej chce nechat udelat portret s rozmazanym pozadim, kde Kampa nebude poznat.

reagovat

Pavel Pola25.2.2005, 16:56odpověď
Teď nevím, jestli to píše TA radka nebo zase nějaký pokus o vtip. Všichni jistě známe známé kompoziční poučky o focení trpaslíků. To zaprvé. Za druhé si myslím, že když někdo požádá někoho, aby ho vyfotil, tak většinou neočekává, že se na sebe bude muset dívat lupou. Tahle fotka je svoji kvalitou hodná max. do alba typu "tady jsem taky byl". Uznávám, že někdo takové fotky může mít rád a může je vyhledávat, ale pro mě skutečně nesplňuje onu představu "můžete nás spolu vyfotit?"

reagovat

koalix25.2.2005, 17:09odpověď
Jiste, to lze predpokladat, ale na druhou stranu, treba ten ital ted nekde doma vypravi, jak nejakeho svatecniho turistu vytrestal tim, ze ho nefotil, ale udelal mu snimek ktery se libi jemu. No a ti lide, nekdy se to proste bez lidi nepovede. Kdyby se ta fotka orizla, lidi budou pryc :o)

reagovat

oto otokar25.2.2005, 17:51odpověď
Už dlho som sa tak nezasmial.Takže týmto ďakujem autorovi za príjemnú chvíľu.Môj názor je že má absolútnu pravdu a to bez diskusií.Proste len vyjadril to čo mnohý vedia ale nemajú chuť a ani vôľu niekoho presviedčať. Ešte raz ďakujem za príjemnú chvíľu.

reagovat

rt25.2.2005, 19:19odpověď
Ja myslel, ze autor a Ital si nerozumeli, takze asi nebylo jasne jakou fotku ma kdo vyrobit. Krom toho, fotky obliceju z poloblizka ma kazdy asi hromady, ale pekne citlive zkomponovanych fotek asi ne.:-) Navic, jak uz jsem poznamenal, neni jasne, co by Ital fotil dal. Ale nezbyva nez konstatovat, ze fotku udelal dobrou.

reagovat

NECROMANCER25.2.2005, 23:10odpověď
Vážení! Opravdu NIKDO si nevšiml, jak snímek padá na levou stranu? Nebo, jinak řečeno: JE NAKŘIVO!! Nebo mám problém buď s LCD monitorem nebo s očima. Možná bych měl jít spát...

reagovat

radka26.2.2005, 06:55odpověď
Ne. Jem to opravdu já a není to není vůbec žádný pokus o vtip. Myslím to zcela vážně a nestydím se pod to podepsat. To, že majitel drahé Leicy-Contaxu může mít oko z Kašparovy krávy je sice samozřejmě pravda, ale dokazovat to právě touhle fotkou je podle mě nesmysl, protože je to dobře zkomponovaná fotka Kampy a to, že tam lidi nejsou dost velcí, je očividně tím, že Ital považoval za hlavní subjekt Kampu a ne lidi. To, že to neodpovídá představám oněch osob, které si to přály obráceně, se mi zdá být důsledkem odlišných představ a chabé komunikace, nikoli absence fotografického vidění. Kompoziční poučky bych do toho vůbec netahala. To, že fotka nesplňuje nějakou kompoziční poučku zdaleka neznamená, že je to blbá fotka. Já v tomhle případě před sebou vidím dobrou fotku Kampy, příjemně oživenou lidma, a zesměšňování Itala, který ji pořídil, mi nepřijde na místě.

reagovat

Milan Sýkora26.2.2005, 07:24odpověď
Ne, s očima ani s monitorem nemáte nic, snímek je opravdu nakřivo. Docela mě pobavilo, jak někteří lidé tu fotografii vehementně brání, snad jako by ji udělali sami...
Znovu opakuji, že autora snímku zesměšňovat nechci, ale prostě a jednoduše mi připadá směšný ten snímek; s tím nikdo nic neudělá.

reagovat

Ivan26.2.2005, 10:02odpověď
No, nevím, ale mě ta fotka taky zase tak děsivá, aby opravňovala k napsání článku nepřijde.
Rozhodně je ovšem pravda, že asi nesplnila představu autora (článku) o společné fotce s Italkou, kterou by mohl ukazovat. To je pravda.
Jinak si myslím, že je na úrovni dobré turistické fotky - Kampa s lidmi. Kompozičně přístup: Kampa "nesterilní" - tj. s lidmi na okraji, ale ne jako dominanta (oblíbený typ "v popředí mamka, za ní Karlštejn"). Samozřejmě "Velké Umění" to není. Na druhou stranu to by asi nešlo očekávat ani z náhodného fota typu "já a Italka zblízka". Takže asi v podstatě obdobná humorná historka šla napsat ať udělal Ital fotku jakou chtěl.
Toť jenom můj názor. Jinak se samozřejmě také často usmívám (někdy i závistivě) nad bohatými turisty, kteří mají skvělou výbavu, ale skoro ani nevědí, kde se to mačká :-))

reagovat

Nox26.2.2005, 10:03odpověď
Predstavte si toho Taliana na dovolenke v cudzom meste. Chce nafotiť nejaké pametihodnosti a zároveň aj seba a svoju partnerku - ale postavy len ako dôkaz, že tam boli:-). Preňho je dôležitejšie miesto. Ak by sme mohli pozrieť na jeho film, všetky fotky budú pravdepodobne podobné tejto. Stretne akéhosi človiečka s fotoaparátom, predpokladá že je to tiež cudzinec a tiež chce fotku z Prahy - tak ju urobí podľa seba - nikto mu nepovedal, že má fotiť dvojportrét.
Bez toho že sa dotýkam výtvarnej kvality snímku hovorím, že z hľadiska výpovednej hodnoty o navštívenom mieste je táto fotografia lepšia ako fotky z dovoleniek, na ktorých je dominantná tá istá postava (postavy) v rovnakej póze, z rovnakým nacvičeným úsmevom a to "pozadie" je tam len akosi mimochodom.

reagovat

Aesculap26.2.2005, 10:34odpověď
Fakt jsem se dlouho tak nenachechtal, skoro jsem zkolaboval. Super.

reagovat

Lukáš26.2.2005, 11:29odpověď
nojo, jenže pokud by se narovnala kampa, tak pak bude zase nekřivo rámující oblouk, který je teď naprosto symetrický ... fotka se mi teda taky nelíbí, ale v tomhle případě něco padat asi muselo

reagovat

Lubor26.2.2005, 12:08odpověď
Hodně jsem se zasmál, tomu původnímu článku a diskuzi okolo. Došlo už autorovi, že se takhle řadí do stejné ligy, jako ti diskutující okolo toho, zda kompakt nebo zrcadlovku, zda čtyři mega stačí, nebo raději šest (což je ta "správná volba")? Asi jen pár lidí si tu uvědomilo, jak je vše relativní, a že tahle fotka je prostě taková, jaká je, protože při jejím vzniku nebyly žádné předem dané požadavky na to, jak by měla vypadat? Mnoho diskutujících zde toho asi hodně přečetlo, ty různé kompoziční příručky a tak, takže přátelé, někdy na ty poučky zapomeňte a uvědomte si, že se jedná pouze o subjektivní názory autorů pouček. Je trpaslík na zahradě kýč? A co je to kýč? A jak má vypadat "správná fotka" z Kampy, kde jsou dva lidičkové v neděli? A proč vůbec M. Sýkora chodí na Kampu a v tuto dobu, když přece příruček víme, že zde "žádné zajímavé" - rozuměj ty jedině správné - fotografické příležitosti nejsou? A vůbec - dá se o libovolné fotce prohlásit, že je špatná a popsat ji takovým způsobem, jako ve výše uvedeném článku? Je možné, že autorovi připadá snímek směšný, ale proč nám to říká? Atd. Atd. Atd. BTW - co na to XGAS? :-)

reagovat

světluška26.2.2005, 15:31odpověď
Nahoře je uříznutý oblouk, dole je uříznutá loďka a celé se to kácí doleva - za "velmi dobrou" bych tu fotografii opravdu nepovažoval. Když už snímek s prostředím, pravá polovina obrazu na stojato by pravděpodobně vedla k podstatně lepšímu výsledku.

reagovat

Kytka26.2.2005, 17:57odpověď
Ahoj Pavle, poucku o nefoceni trpasliku znam a sam ji propaguju, kdyz delame treba fotosetkani se skautama. Nicmene vetsinou dodavam ze tyhle poucky je dobre znat, aby clovek kdyz je porusuje vedel 1) ze je porusuje a 2) proc to dela. Jak uz jsem psal driv, fotky typu trpaslik pred pamatkou obcas stezi rozdejchavam, nicmene tahle me pobavila (zrejme diky tomu jak jsou ty postavicky jakoby vsunuty do zaberu na vysokozdvizne plosine) a jediny co me na prvni pohled vadilo byl ten uriznutej oblouk nahore. Samozrejme ze bych taky v te situaci chtel radeji dvojportret, ale tenhle vysledek bych pricital spise komunikaci (to ze byla obtizna je v clanku zmineno) nez schopnostem toho itala. Vzpominam si na svuj pobyt na jazykovce v Anglii, kde pri odpolednich party na dvore skoly se sesla skupinka, ovesila nejakeho nestastnika (byl jsem castou obeti :-( ) mnoha fotoaparaty od fixfokusu po zrcadlovky a chtela po nem deset stisknuti spouste. Udelal jsem tam tehdy spoustu fotek, ktere bych jinak nikdy neudelal, natoz nekde predvadel jako sva dila, nicmene spoluzaci byli spokojeni a o to slo. Zaver: Proste si myslim ze tvrdit o nekom ze neumi fotit na zaklade jedne fotky (pri jejimz zadani navic vazla komunikace a fotograf nepocital s tim ze ma jen jedno policko) je ponekud prehnane. Nicmene diky autorovi za clanek a fotku, pobavil jsem se vyborne :-)

reagovat

Milan Sýkora26.2.2005, 19:28odpověď
Tak za prvé to není žádná Italka, ale moje přítelkyně, nějak nevím, proč bych se kde nechával fotografovat s cizí slečnou... Za druhé jsem si poté, co tam milý Ital tak složitě laboroval se spotmetrem, měnil Elmarit za Summilux a obráceně atd., začal myslet, že když toto vše má, také to ovládá - tudíž když mi nabídl, že nás vyfotografuje, byl jsem rád, protože jsem si - v duchu obráceného přísloví jaký krám, takový pán - myslel, že ta fotografie bude na úrovni jeho téměř eskamotérského výkonu s technikou. To je vše a to je také jádro pudla (článku) - abychom nespoléhali automaticky na to, že když někdo vlastní super techniku, musí také jeho snímky být na úrovni oné techniky...
Celá tato diskuse mě opravdu pobavila, všem děkuji. A také mě potěšilo, že po několika článcích, v jejichž diskusích převládala politika, jde zase převážně o fotografii.

Milan Sýkora

reagovat

NECROMANCER26.2.2005, 20:46odpověď
Vážení fotografující i technikuvlastnící přátelé! Proč proboha za něčím takovým jako je tento článek a de facto i tato fotografie, hledáte něco co tam není? Jde o nadsázku; nemusí ji každý pochopit, ale tak je to se vším na tom světě, že? Proč hned kvůli tomu rozpoutávat takovou diskusi, kde není šetřeno urážkami na adresu autora, spoluautora, fotografa, Itala a kdovíkohoještě ???

reagovat

MarekB26.2.2005, 21:17odpověď
Až na tu blondýnu, která se tváří kysele, je to velice příjemná fotografie :)

reagovat

Multimotyl27.2.2005, 04:11odpověď
Fotím převážně bigbeatové koncerty starou F3 s manuálními objektivy. VYhovuje mi to, protože ostřím poměrně rychle a expozice musí v těch blikajících světlech prostě "nějak vyjít". Výtěžnost je 1 - 4 fotky z filmu.

Kdybych měl D2H s af-s vr objektivem, nebo světelným širokáčem a 2GB kartou, tak by byla výtěžnost ještě menší, ale zato bych práskal 8 snímků za sekundu a tam by se jeden ze sta určitě našel... V té blikající změti to je asi nejlepší řešení... Zvlášťě když je osvětlovač nějaký automat a hudebníci nespolupracují a furt někam utíkají a poskakují...

Ještě nějaký 16mm / f 1,4 DG objektiv (za 40 000 :-(((). Byl bych happy :o)

reagovat

Multimotyl27.2.2005, 04:15odpověď
ta fotka není nijak moc špatná... Je to prostě fotka prostředí. Myslím, že autor předpokládal, že jste turisté a fotku pojal jako popis prostředí + byli jsme tam....

reagovat

 re
coleg27.2.2005, 18:45odpověď
Hezký článek. Ono je to sice z tou technikou do jisté míry pravda. "Dobrý fotograf udělá stejně sdělný snímek s technikou průměrnou nebo podprůměrnou". Ale jen o to tady nejde. Technická kvalita snímku je hodně důležitá, protože když chcete dělat snímky, které mají na lidi příjemně působit, tak nestačí pouze dobrá myšlenka, skvělá kompozice...fotografie taky musí být vhodně ostrá a neostrá tam, kde je to potřeba. A pokud chcete svoje snímky vystavit pro veřejnost, tak to hraje obzvláště důležitou roli. Pravdou je, že i průměrnou, možná podprůměrnou technikou, jste schopni udělat technicky kvalitní fotografie, ale pouze za určitých, nenáročných podmínek. Už to je určité omezení, protože některé věci si můžete dovolit fotit pouze s kvalitní technikou. Jako majitel staré prakticy jsem si toho vědom a někdy si dobře rozmyslím co mám fotit a jestli to má cenu.

reagovat

Jaromír27.2.2005, 22:40odpověď
Taky Vás tak štvou cvakálkové, jejichž fotky mají ustálenou kompozici stylu "JÁ (ev. MY) před něčím v pozadí"? Zcela zjevně by za pozadí stačila kupka hnoje, vůbec jim totiž na pozadí nezáleží. A to ještě potom zdrbnou chudáka Itala, který se těm cizincům, co se s ním neuměli domluvit, snažil udělat hezký snímek z výletu! :)

reagovat

MaSka28.2.2005, 09:12odpověď
A to já klidně klidně vyprodukuji památky s trpaslíkem.
1. většinou je všude spousta jiných turistů(trpaslíků), tak proč by jeden z nich nemohl být ten kterého mám rád.
2.většinou stelím fotkek více, jednu s nějakou celkovou=s trpaslíky:) a jednu, kde povýším trpaslíka na obra:) a třeba i něco mezitím, protože mě občas po dvou záběrech napadne ten správný.
3. celkem chápu, proč tak ldi fotí "pepíček na Karlštejně" přece, když už v nějaké te exotice či cizině jsou tak chtějí mít za sebu to exotické pozadí. Portréty s rozmazaným pozadím můžl vytvořit "kdekoliv".
4.tak jako jsou fotografové a majitelé fototechniky, tak jsou fotografové a "umělci", první tvoří fotografie, které lidi zajímají a něco jim říkají, druzí použitím "výrazových" prostředků tvoří různé šmouhy, skvrny a objekty natolik umělecky rozostřené, že jediné, co dává fotografii smyl je název.
5.podobná skupina jako majitelé fototechniky, kteří nejvíce času stráví na forech jsou tzv. teoretici ,kteří mají plnou hubu Bresona, adamse a jiných. Byli to sice velikáni,ale těmi se stali taky tím, že šli svou cestou. Já chci jít taky svou cestou a i když nebude tak úspěšná jako jejich, bude moje.

reagovat

Erik Ziak28.2.2005, 11:44odpověď
Pri takejto prilezitosti by som aj vymenil e-mail a poslal autorovi jeho vytvor a naopak. Mozno to urobil umyselne alebo chcel spravit seriu dvoch - troch fotiek. Najprv ze "kde sme to fotili" a potom ten portret. Ale mu to nevyslo, nakolko skoncil film. Neviem. Ta fotka sama o sebe nie je zla, ale suhlasim ze ako fotka dovjportretu je vysmech. Videl som vsak aj horsie. Kazdopadne suhlasim s tym, ze aj s lacnou technikou sa pri spravnom pouziti da urobit kvalitna fotka. Mozeme niekedy spravit test porovnanie Zenit E vs. najmodernejsia brutalna kinofilmova zrkadlovka. :-) Ono ani z toho Zenitu nevychadzaju zle fotky, pokial clovek vie co si moze dovolit a co uz nie.

reagovat

Milazly28.2.2005, 12:09odpověď
Co je na ukázané fotografii směšného? Taky bych se rád zasmál, ale naprosto průměrná fotka bez náboje, mě nerozesměje, ať jí udělá kdokoli čímkoliv. Naťukně te mě, ať se taky můžu zasmát.

reagovat

Wendy28.2.2005, 13:17odpověď
Děkuji za pobavení. Poprvé jsem se srdečně zasmál nad článkem, podruhé nad diskusemi pod ním :o)

reagovat

Bořivoj Lahoda28.2.2005, 15:24odpověď
Nevím, jak Vy, ale mě když někdo požádá o snímek a vrazí mě do ruky svůj foťák nějaké jiné značky než používám, tak na to vejrám, kde se to nastavuje, to mi chvíli trvá. Pak si ten pár někde postavím, tak aby pokud možno nebylo rušivé pozadí. Taky je dobré se jich zeptat, jestli chtějí portrét hlava a ramena, nebo full body. Asi je nejlepší udělat tak tři fotky, ale to nikdy lidi nechtějí, asi šetří políčka :-(. Ono je to dost složité hned jen tak od pasu střelit geniální fotku, když např. se soustředím na svoje téma a najednou vás někdo vyruší s tím, že by byl rád, abych je vyfotil. Vidí u me na krku zrcadlovku a přes rameno brašnu, tak si říká, že sem ten pravej profík na pouliční rodinný portrét...
Fotka uvedená v článku je tedy nakřivo, o tom žádná. Kompozice je nepřesná.
Dobře, fotka to není dobrá, já bych ji nepoužil.
Přikláním se k tomu, že možná autor chtěl pořídit právě více snímků, když mu došel film. Nicméně, pokud chtěl vyfotit vás v prostředí Kampy, tak takhle se to myslím fakt nedělá. Když portrét, tak aspoň 85mm a přes celý políčko a nebo 28 - 35mm a zakomponovat části postav, nebo jen hlavy pěkně do prostředí. To už je ale o dost ložitější a výsledek nemusí být vždy dobrý.
Příjde mě tento článek trochu jako výsměch onomu italovi, přičemž autor uvádí, že to tak není. Nelze hodnotit někoho na základě jedné fotografie, i když to k tomu svádí. Třeba neměl zrovna svůj den ;-). Ruku na srdce, kdo je bez chyby, ať hodí kamenem ( nebo foťákem).
Bořek

reagovat

Jan L.28.2.2005, 15:50odpověď
k pobavení ... ano, dobrá tedy. Chápu Vaše zděšení ... ale mám podobnou zkušenost ... momentálně mám nikon F4, přešel jsem na něj v podstatě z nikona FE 10, což je ultrajednoduchý přístroj typu natáhni a zmáčkni - a je to tak. Fotil jsem naprosto poprvé nedaleko kokořinska s novým foťákem a garantuji, že i na scénách, kde bych s FE10 exceloval (dle svých tehdejších měřítek) jsem s novým přístrojem zworal co se dalo ... tím se snažím říct: když přístroj 100% nemáte v ruce a zažitý, nesoustředíte se 100% na fotku - lépe řečeno na téma, ale hlavou se Vám honí 1000 věcí dalších ... takže na jednu stranu italského mistra chápu ... nyní také už po nafocení několika filmů vím co a jak F4 umí a co po mě chce, ale protě chtělo to ten foťák tak nějak podchytit a s přístrojem si porozumět ... můj podlední film z kokořínska byla černobílá delta a ze dvou políček mám doma velmi slušné 30x40 bromy ... a jen dva zničené barevné filmy na to stačily ... :)

reagovat

ricci28.2.2005, 16:07odpověď
Lidé, kteří tu fotografii vehementně brání, jako by ji udělali sami, zcela správně poukazují na rozpor, který ve svém článku máte. Vcelku banální a mnohokrát řečené pravdy o vztahu drahé techniky a kvalitní fotografie rozvláčně demonstrujete na příkladu, který prostě nefunguje. Technicky, kompozičně ani nijak jinak není tahle fotka dost vypovídající, aby demonstrovala to, co celkem zbytečně chcete říct. Prostě není až tak špatná ani až tak černěhumorná. Já bych se nad tímhle vším na vašem místě zamyslel dřív, než začnu soudným lidem na tomhle fóru rozdávat poučky o nahlížení do knih o kompozici, připadně trousit ironické poznámky o obhájcích fotky.

reagovat

ZB28.2.2005, 16:27odpověď
Take nemam dojem, ze by to byla spatna fotka. Asi bych ji komponoval trochu jinak, ale to je otazka vkusu.
S myslenkou clanku nelze nez souhlasit, jen ten priklad byl vybran ponekud nestastne. Navic tem, kdo maji uz nejake zkusenosti, je vztah kvality techniky ku kvalite obsahu fotek znam a komu znam neni nebo kdo jej odmita, toho ani deset clanku nepresvedci. Skoda tedy plytvat takovym mnozstvim slov :-)

reagovat

BkV28.2.2005, 18:32odpověď
Jednou jsem slyšel takový vtip, už si ho přesně nepamatuji, ale pokusím se jej vydupat ze zbytků mé chatrné paměti. Potká jednou kovboj indiána. Indián na něj ukáže několikrát prstem a něco křičí. Kovboj zvedne ruce nad hlavu ve vzdávajícím se gestu a také vykřikne. Indián změní gesto a s dlaní směrem k zemi opíše rukou před sebou půlkruh a zase něco vykřikne. Nato kovboj spojí ruce nad hlavou jako do stříšky a poté se oba rozejdou. Když přijde kovboj domů, vypráví ženě a dětem: "Potkal jsem dnes indiána na válečné stezce!!Chtěl mě zabít a já už neměl ani jeden náboj v pušce, tak jsem zkusil poslední možnost a zvedl ruce a vykřikl - nezabíjej mě, mám ženu a děti, do smrti ti budu vděčný! Indián mému gestu porozuměl, ukázal rukou jako že je vše v pořádku a jako by říkal odejdi v míru. Tak jsem rukama ukázal, že odcházím domů a poté jsme se rozešli." Když přijde domů indián vypráví svému kmeni: "Dnes jsem potkal bílou tvář, ale to byl totální idiot. Zeptal jsem se ho "Kdo jsi!", na to on odpověděl "Jsem králík", tak jsem se ho zeptal "Jsi králík prérijní?", ale on odpověděl "Ne, jsem králík skalní"!"

reagovat

ZdenekT28.2.2005, 18:36odpověď
No, chtěl jsem se taky rozepsat, ale asi je to zbytečné. Akorát bych jinými slovy opakoval po předchozích už řečené. Takže se přidávám k ricciho pěknému shrnutí.

reagovat

vladimir28.2.2005, 23:21odpověď
Vystihnul jsi to velice dobre. Spousta lidi si mysli ze ta nova Digital-schmigital XPZ34 XYZ-DC2 jim udela mnohem lepsi snimky nez ta predchozi. Timto pak zacne nekonecna honicka za stale 'lepsimi' vecmi. Mnohem lepsi investice je si vyjed nekam na vilet a fotit tim co mame. Popular Photography pred par lety porovnaval image vyfocenou Leikou a Pentax 100. Oba s 50 mm objektivem.Fotky byli k nerozeznani jedna od druhe. Eat shit, snobs.

reagovat

Dušan1.3.2005, 15:00odpověď
Myslím si že mezi autorem článku a italem byla přesně stejná komunikace jako mezi tím indiánem a kovbojem. Autor může být rád, že neslyší lamentování itala o tom, že ta Kampa není z jeho fotky vubec poznat.. Dovedete si představit ten jeho zážitek že on byl v Praze na Kampě...!!
A ted ještě trocha té slibované diskuzní teorie. Pokud vím v hledáčku zrcadlovky je vždy vidět jen několik procent výsledného snímku. Pokud prezentovaná fotka je scanem celého políčka a postavy jsou opravdu hodně, hodně nakraji snímku. Co vlastně ten ital viděl v hledáčku ??? Viděl tam ty osoby ??? Když si odmyslím i třeba jenom kousíček od krajů, musel to být jiný pohled..

reagovat

KarelH1.3.2005, 16:35odpověď
Treba te ten Ital spatne odhadl. Vyfotil to tak, jak by se to libilo vetsine turistu. Poznat tam jeste jste, Certovka je zachycena taky pekne. Tak nevim, co resis. ;-)))

reagovat

 ...
ivan1.3.2005, 17:47odpověď
Lidé si rádi hrají s pěknými věcmi. Já například pořádně fotit neumím, ale kdybych měl dost peněz taky si koupím lepší vybavení i když vím že s levnějším budou mé fotky stejně blbé jako s tím drahým. Koupil bych si to pro sebe, protože se to příjemnějc drží než nějaký rozvrzaný bakeliťák, ne abych se s tím vytahoval nebo přesevědčoval ostatní jakej jsem borec.
Lidi co se chtejí předvádět si spíše koupí drahé auto (off-road do Prahy) nebo poslední model mobilu (přičemž ho ani neumí ovládat, protože než se to naučí, MUSÍ si koupit další aby se společensky neznemožnili používáním půl roku starého typu).

reagovat

MirekE1.3.2005, 21:18odpověď
ale trochu se me to dotklo. Myslim, ze kdyby me nekdo pozadal o fotku na konkretnim miste v cizim meste a ja bych netusil, ze je tam mistni, asi bych mu udelal neco velice podobnyho. Ze se to trochu kaci? Pokud je pan zvyklej na rangefinder, tak ho mohl Nikon trochu vyvest z miry. Divnej vyrez s tim mostem? Mozna vidi ve svych hledaccich neco vic nez Ty v Nikonu a komponoval podle toho...

Jestli jsi mu ty udelal dvojportret s mazlym pozadim, tak ted nekde mozna pise clanek pro nejakej italskej "paladix" s Tvoji ukazkou, jak nedelat fotky z cest :-)

Jinak souhlasim s titulkem tveho clanku - draha fototechnika je dukazem toho, ze si na to clovek dokaze vyydelat ale ne toho, ze dotycny je spickovy fotograf.

reagovat

Miro1.3.2005, 21:46odpověď
Clanok bol vyborny a o to asi hlavne autorovi islo, ta fotka mala byt len ilustracia k myslienke toho clanku, mozno trosku nepodarena, lebo tych ??? je tam dost vela.
P.S. Bolo by zaujimave pocut ako ohodnotil ten talian tvoje porttrety, co si mu nafotil.

reagovat

vlado2.3.2005, 09:04odpověď
a teraz ukazat ostatne obrazky z filmu a uvidime ci bol talian slaby :-)

reagovat

Zve2.3.2005, 10:07odpověď
Článek je dobrý, to co autor popisuje je třeba chápat ve dvou rovinách. Ital jako konkrétní případ a obecně fototechnika a její majitelé.
Pravdou je že špičková fototechnika nedělá špičkového fotografa. Nadruhou stranu je třeba vzít na vědomí fakt, že jsou lidé které fotografování baví a jsou dostatečně movití, aby si mohli pořídit špičkovou výbavu. Myslím že na tom není nic špatného. Spíš jde o to, do jaké role se onen fotograf potom stylizuje. Osobně zastávám názor, že čím lepší technika, tím lepší předpoklady pro dobrou fotku. A to platí i pro začínající fotografy. Pokud uvidím fotografa s bakelitovým kompaktem budu předpokládat že je to příležitostný fotoamatér. A když někdo bude mít 1DsMkII, budu automaticky předpokládat že je to profesionál. Toto posuzování nebývá vždy zcela pravdivé. Jsou lidé kteří začínají fotografovat špičkovou technikou. Prostě na to mají. Myslím že si zaslouží spíše obdiv než posměch. Začátečník má mnohem větší problém udělat dobrou fotku s profesionálním foťákem než plně automatickým kompaktem. A pak už je to jenom o tom jak hodnotí svá díla a sebe jako tvůrce.

reagovat

Milan Sýkora2.3.2005, 10:37odpověď
Ať píše, že se portréty s mázlým pozadím nedělají, mně to nevadí. Nesnažil jsem se dokázat, že onem Ital neumí fotit (myslím naopak, že asi umí) - spíš je to myšleno tak, že vzhledem k tomu, co měl s sebou a co s tou technikou předváděl, jsem čekal něco jiného... Hlavně proto, že slovu "portrét" jsem rozumněl docela dobře... Jestli takhle dělá portréty, pak musí být tím mým snímkem, co jsem udělal jeho Contaxem, taky zklamaný a možná se mi směje :-).
Neberu 1 fotografii jako důkaz toho, že je někdo neschopný; spíš jako doklad toho, že i mistr tesař se někdy utne.

reagovat

r2.3.2005, 10:50odpověď
Plně souhlasím s předchozím názorem. Téma článku mě zaujalo ikdyž ty "fóra" moc nečtu. Opravdu ty technické žvásty, co je lepší nejsou k ničemu.
Důležité je u focení/ můj názor/, aby fotka nebyla samoúčelná!!!! Osobně vlastním i hasselblad a leicu/ mel jsem penize a chtel jsem to zkusit/, ale fotím raději s pentaconem six a nikonem.Měl jsem hodně rád i flexaretu. A na fotografiích jsem nikdy nepoznal, co je čím děláno, a okolí jsem často nachytal technickým dotazem: " Co myslíš je to děláno foťákem za 100 000 nebo za 1000? A vždy došlo k mylné odpovědi/ mám na mysli flexaret, six, hasselblad,, leicu nebo nikon// Důležité je téma a osobní cesta,hlavně ne samoúčelnost,,.. u "Art foto" / na penězích a vybavení nezáleží - pokud nejste profi na sport nebo fotožurnalista a máte specifické požadavky//. A lidé z venku mají hodně peněz a často ty peníze za leicu pro ně neznamenají tolik, co pro nás.

reagovat

Diana2.3.2005, 13:34odpověď
Stalo se mi mockrát: postavím stativ, šteluju foťák (též 90) a přijde nějaký otravný turista, že chce vyfotit (typicky: on+ona a Pražský hrad). Ruší to a přestalo mě to bavit. Nač vymýšlet kompozici. Prostě cvaknu, podávám mu foťák, usmívám se, ale v duchu si myslím: "Vypadni a neotravuj."
Třeba se pak dotyčný taky zasměje - až tu fotku doma uvidí;-)
BTW: 'Si na 90 můžeš aktivovat zaznamenávání expozičních údajů.

reagovat

Diana2.3.2005, 13:50odpověď
V Turecku jsem si na chvíli čenžla foťák za též zmíňenou M7. Rozdíl práce mezi M7 (dálkoměrný hlédaček) a F90X (autofokusová zrcadlovka) je velký. Chce to chvilku si zvykat. Opačně mohl být také problém - je to doslova jiná váhová kategorie:-)
Možná to chtělo stoupnout si na ten most přes Čertovku. Pak tam mohlo být ÚPLNĚ všechno: člověci, oblouk Karlova mostu, Čertovka i mlýnské kolo...

reagovat

Jiljí Flanderka2.3.2005, 16:51odpověď
kvůli detailu - chybí snad jen psychoanalýza. Mě napadlo něco jiného: neříkalo se že potrefená husa nejvíc kejhá ?....

reagovat

Ondro2.3.2005, 19:33odpověď
Tvoj clanok je hodnotny a neospravedlnuj sa sposobom ze ako Talian asi myslel ze myslel a pod.Ta fotografia je skutocne strasna,co svedci o hroznej amaterizacii fotografa.Niekto kto takto exponuje vystaci aj s LOMOM.Verim ze onen Ital je aj z takychto UKAZKOVYCH zaberov neskutocne stastny,na Leicu si vydelal a o tom to je.Tato snimka sa da skutocne publikovat ako priklad ze takto NIKDY!!!Pochvalen bud ten , kto to vie aj s MTL 3.

reagovat

Ondro2.3.2005, 19:44odpověď
O com tocis,ta hrozna expozicia nema nic spolocne s tym akou technikou fotis.Hned keby si ty dvaja stupli kamkolvek tak s tymto umiestnenim prvkov je to paskvil.Na fotografii je mnozstvo rusivych prvkov aj bez onych postav.No v kazdom pripade ony dve postavy narusaju tento zaber najviac.Ako inak sa da tento zaber nazvat ,nez tak ako ho nazval autor clanku?Momentka z dovolenky na ktorej sa ty dvaja uz po par rokoch sami nespoznaju.

reagovat

Vladimir3.3.2005, 00:16odpověď
Mas pravdu, Diano, jde o zvyk. Ja pouzivam SLR, Medium format a rangefinder. Rangefinder se me stava stale vice oblibeny. Ale co se me na tvojem prispevku nejvice libi je tvu styl psani a to hlavne ty cloveci.
(Jsem Cech zijici od 70tych let v Sydney takze moje Cestina neni co by mohla byt). Ahoj.

reagovat

chose3.3.2005, 12:50odpověď
Pridavam se k hlasujicim za povedeny obrazek. Pobavil sem se diskuzi vic nez clankem a rozhodne musim rict, ze takhle komponovanou - prijemne nakrivo, pastelovou a milou fotku bych si do vlastniho alba (byt na ni) asi klidne dal. Libi, dost. Vazne.

reagovat

StepanK3.3.2005, 13:39odpověď
Mily Milane,
kdyz jsem si precetl Vas clanek, docela jsem nedokazal pochopit, co tim chcete rici. A take proc to rikate. Ja neznam Vase snimky, ale dovedu si predstavit, ze spousta vasich fotografii nebude hodna vasi techniky. Stejne tak jako jsem vyhazel stovky negativu a take me vybaveni stalo spoustu uspor. Ne, na tohle hodnoceni bych rekl, na to jsme toho dokazali prislis malo. Navic ten priklad jste zvolil vic nez spatne. Vidite, co vy povazujete za otresitelne, k popukani, spatne, jini vidi jinak. Nicmene vas clanek mel zcela jiny bezvadny prinos a sice tuto debatu. Ta stala za to uz proste proto, abychom si kazdy, kdo jsme si precetli ten clanek uvedomili, ze prisne soudy a exemplarni priklady je dulezite hodne moc dobre promyslet.

reagovat

raham3.3.2005, 16:24odpověď
Souhlasím. Jestli vybírám záběr z deseti, tak je to třeba jeden, jestli ze dvou filmů - možná dva, jestli jeden z jednoho - co s tím udělat? V pondělí jsem stál u dvacetiminutové noční expozice, chtěl jsem vyfotit celý film, ale byla mi taková kosa, že jsem letěl do vany...Je fuk, jestli tam bude jenom mlha a nějaká světla, stejně to nazvětšuju a dám alespoň do krabice, za to, že jsem tak promrznul.
Třeba ten itmistr měl jiný záměr a jen se umáčkl. Nebo počítal s více expozicemi a chtěl z toho udělat seriál s přibližováním k motivu (((-:
raham

reagovat

moorho3.3.2005, 19:03odpověď
Nemyslis to vazne.Co takhle nastudovat nejaky zaklady o expozici.

reagovat

ZdenekT4.3.2005, 10:03odpověď
Neuč dědka chrchlat!

reagovat

chose4.3.2005, 11:19odpověď
:o)) d - dedku!

reagovat

Titus Špiritus4.3.2005, 16:23odpověď
Honíš si triko tak, že ho máš snad až po kolena. Fotka je v popsané situaci velice dobrá a promyšlená, Ital dělal co mohl (a za okolností dobře) - přece nebyl jasnovidec a vázla vám domluva.. ostatně, vše řečeno v příspěvcích výše...

reagovat

Martin4.3.2005, 19:17odpověď
Zrcadlovky si dnes pořizuje dost lidí, kteří o fotografii nic nevědí, jen chtějí hezké a technicky kvalitní fotky. Tihle lidé nemají rádi super umělecké fotky, nelibují si v kompozici, ale nejraději právě třeba postavy ve středu s pozadím, které jasně popisuje místo, aby pak mohli povídat:"Vidíš, tady jsme byli, tady je to takhle hezký a ty kameny jsou takhle velký,...." Já jsem třeba tuhle fotil jídlo pro jednu restauraci tiltšiftem s důrazem na nejštavnatější detail. Kolegové fotografové pochválili perfektní práci s hloubkou ostrosti, ale vedoucí restaurace se pak zeptal: "Proč to není ostré celé?" "Běžní" lidé :-) se na fotky zkrátka koukají úplně jinak. Hledají a hodnotí jiné věci. Doufám, že je jasné co chci říci, protože tohle by bylo na celý článek.

Tak a Ital viděl normální Nikon, se Sigmou. Nic sakra profi (takový lepší kompakt :-)) a tak si Vás třeba zařadil do téhle kategorie, přemýšlel hlavou a psychologicky a chtěl tu fotku udělat velice kvalitně, co se týče expozice, ale přesto tak, aby se líbila "běžným lidem", Aby, až si přinesete fotky jste si neřekli:"Proč jsme tam tak velký, ta kampa v pozadí není skoro vidět, je tam jen náznak a navíc je lehce rozmazaná?" Pište si totiž, že většina párů by za takovouhle společnou fotku na Kampě dejchala.


NAVRHJI SOUTĚŹ - PORTKÉT Z TOHOHLE MÍSTA NA KAMPĚ A MůŽEME SE VŠICHNI UKÁZAT :-) JÁ BYCH DO TOHO ŠEL. KDO JEŠTĚ?

reagovat

MarekB4.3.2005, 23:41odpověď
http://milansykora.paladix.cz/foto/ns02/ns5.jpg

:) :) :) Tak tahkhle se to dělá!

reagovat

Titus Špiritus5.3.2005, 11:27odpověď
:D

reagovat

sixcolorpictures6.3.2005, 23:29odpověď
Taky souhlasím. Pakliže byl po vyfocení této fotky naštvaný, že došel film, jak je v článku napsáno, tak mi nepřijde tak úsměvnej názor, že měl následovat, větší detail. Co bude mít Ital z portrétu, který jsi mu (asi dle toho jak pšeš, že si představuješ dvojportrét, tj malá hl. ostrosti a detail) zhotovil ty až ho bude za 30 let ukazovat. To se může nechat vyfotit u něj v Miláně... Kdežto, kdyby tobě udělal další fotku, budeš mít krásnej soubor, až budeš ukazovat vnoučatům jak to před x lety vypadalo na kampě.

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:06odpověď
Nevidim v tom nic spatneho. Je to alespon vtipny obrazek ktery popira vsechny ty stohy turistickych fotek. Trochu blazniva kompozice. Udelal bych to taky tak. Nebo Vas taky mozna prokoukl a udelal ten snimek schvalne. Kazdopadne s tim ze o fototechnice to neni mate uplne pravdu.

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:07odpověď
absolutne souhlasim. nevidim v tom zadny problem.kompozicne je to alespon trochu avantgardni.

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:08odpověď
klasicka ceska reakce. No comment . radsi ukaz nejake fotky.

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:09odpověď
taky nevim co se komu na ni nelibi.Ital prinesl alespon do prazske atmosfery neco noveho. Poucil bych se spise z toho

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:11odpověď
pravdu mas, ale nechapu to sproste americke slovo. nejsi taky trochu snob?nebo klasicky cech?

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:14odpověď
autor si tu malinko zehli sve ego a patrne nepochopil ze fotografie je vec osobni a nejsou v ni zadne pravidla. Pokud je italsky pohled takovy tak cesky muze byt jiny. Kazdopadne se mi ta foto libi jelikoz na takovem miste je dost tezke neco vytvorit. Je to tak ohrane misto ze spise italovi tleskam z tento vtipny vytvor. Beru to tak ze autora spise prelstil.

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:16odpověď
autor si tu malinko zehli sve ego a patrne nepochopil ze fotografie je vec osobni a nejsou v ni zadna pravidla. Pokud je italsky pohled takovy tak cesky muze byt jiny. Kazdopadne se mi ta foto libi jelikoz na takovem miste je dost tezke neco vytvorit. Je to tak ohrane misto ze spise italovi tleskam z tento vtipny vytvor. Beru to tak ze autora spise prelstil.Mas ve sve reakci uplnou pravdu.

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:21odpověď
autor si tu malinko zehli sve ego a patrne nepochopil ze fotografie je vec osobni a nejsou v ni zadna pravidla. Pokud je italsky pohled takovy tak cesky muze byt jiny. Kazdopadne se mi ta foto libi jelikoz na takovem miste je dost tezke neco vytvorit. Je to tak ohrane misto ze spise italovi tleskam z tento vtipny vytvor. Beru to tak ze ital autora spise prelstil. Skoda ze si neprecte onen clanek. Mas ve sve reakci uplnou pravdu.

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:24odpověď
a kde je ital se snoubenkou ? ty se tam nejak nevesli...

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:31odpověď
dalsi xenofobni cechacek. dost mne mrzi kdyz slysim tyto nazory. Co je na tom spatneho turistovi pomoct? Nebo taky treba poradit ? (...pokud teda umite mluvit jinak nez cesky) .Patrne jste fotograficky genius avsak vse si nechavate jen pro sebe.
Kdyz prevedu pres ulici slepce tak z toho mam vnitrni radost a nerikam si "vypadni uz a neotravuj slepce!"

reagovat

Martin Cavina7.3.2005, 13:36odpověď
opravdu otravny prispevek. xeno!

reagovat

martin berger7.3.2005, 20:55odpověď
...kdyby nemela ten useknutej oblouk nahore, tak neni spatna.. )

reagovat

DaB8.3.2005, 09:58odpověď
Jen doufam, ze M.S. neudelal italovi pred historickou pamatkou, na kterou chtel upominkovou fotku, umelecky dvojportret s rozmazanym pozadim.

reagovat

majitel fototechniky9.3.2005, 14:59odpověď
Z toho černě orámovaného parte na mě jde přesladký pach mrtvoly.

reagovat

:-)9.3.2005, 20:07odpověď
http://m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=snob

reagovat

Libor Batěk12.3.2005, 11:07odpověď
V žádném případě nechci fotku hodnotit - záleží na úhlu pohledu, který se zvolí při jejím hodnocení, ale napadá mě, že by mohlo pomoci při hodnocení třeba malé zamyšlení se nad jejím vznikem.

Možná se to seběhlo takto:

Po vyfocení Milanem Sýkorou, chce ital prokázat Milanovi a jeho družce službu a nabídne, že je vyfotí. Vezme Milanův aparát do ruky a začne komponovat. Průběžně zjištuje jaká je "situace v hledáčku" a postupně upouští od záměru dominujících postav v záběru - přeci jenom je pozadí za postavami poněkud "rozbité" a navíc určitě budou ti dva chtít památku na jejich návštěvu krásné Kampy a nikoliv nic neříkající portrét pod obloukem jakéhosi mostu - tak by to přeci chtěli všichni turisté, kteří navštíví Kampu a sazí na tuto variantu! V takových případech je dobré sázet na osvědčené, že? (nepočítaje úsilí, které by museli oba vynaložit na komunikaci ohledně jejich přesunu na vhodnější místo pro focení)

Začne tedy komponovat záběr jako celek, a už tu máme první dilema, fotografovaná dvojice je sice pěkne na 1/3, ale orámování mostem přestává fungovat - levá strana oblouku je mimo, nasměřuje proto objektiv zpět do prava i za cenu "odstrčení" portrétovaných na okraj snímku. Pak tu máme ale ještě loďku, snímek je nýní pěkně orámovaný obloukem mostu shora, ale uříznutá loďka rozhodně nevypadá dobře, proto ještě záběr přesune níže, aby byla v záběru - varianta menšího zla. No a je to, není to sice úplně ideální, ale udělal co mohl (kdyby nedošel film, udělal by ještě jednu s mírně pozměněnou kompozicí, zpropadený oblouk a jeho orámování fotky....)

Nechci, aby to vyznělo jako "tak to určitě bylo", jen se snažím o trochu jiný úhel pohledu na věc (fotku). Zkrátka takto by se to mohlo stát třeba v mém případě (já jako ten ital) a všechny základní poučky pro fotografování přitom znám....

Libor


reagovat

Pavel Ligr13.3.2005, 13:12odpověď
Děkuji za tuto reakci Libore, neboť já to cítím podobně. Snad mně trochu poštengroval článek Milana Sýkory, který zapomenul najít na fotografii něco pěkného. A třeba dle mého názuru je pěkné to, že je to fotografie na jedno políčko filmu, na jedno jediné zmáčknutí spouště. Fotografie zachycuje roční období, místo vzniku fotografie a má i náladu. Pravda, není to klasická portrétní fotografie, ale čemu to vadí?
A snad tip pro Milana Sykoru: Zajdi na dané místo s libovolnou dvojicí a zahraj si na itala. Zkus na jedno zmáčknutí spouště udělat zajmavější fotku. Nezapomeň na to, kolik potřeboval ital času na pořízení snímku! Pavel

reagovat

Vrrr16.3.2005, 01:12odpověď
Lidi, nevydrzel jsem to a nedocetl vsechny prispevky teto diskuse. Takze mozna uz nekdo formuloval to, co hodlam rici. Presto to ale reknu...

Podle me tu fotografii zkazil onen fotografovany par. Kdyby totiz nekoukali tak neprirozene do fotoaparatu, ale treba si dali pusu (oba tim padem z profilu), razem by ze snimku mohlo byt krasne laskou naplnene zakouti Prahy, kde by onen par pouze doplnoval atmosferu... A to ze je fotka nakrivo? No mozna prave proto chtel fotit jeste jednou. Ja mam taky spoustu fotek nakrivo, protoze v posledni chvili ztratim balanc, nebo to rovnam v hledacku podle krive znacky. Od toho ma clovek druhy pokus. A zaramovani bez vrcholku oblouku? To uz je opravdu jen zalezitost osobniho vkusu. Konec koncu kazdy pochopi, ze se jedna o cely oblouk a tim to jen podkresli atmosferu, ale nevyplni to tretinu snimku cernou, jako by tomu bylo pri sirsim zaberu...

A mozna ted ten Ital take pise clanky, jak potkal Cecha s docela uchazejicim vybavenim, ktery byl ale tak nemozny, ze ani nevedel, jak si stoupnout pred objektiv v takovem krasnem miste...

reagovat

Petr17.3.2005, 09:21odpověď
Aha, tak ty budes ten knizni fotograf, co foti podle prirucek misto podle citu a vkusu :-). To je uplne stejne legracni jako se hnat za nejdrazsi technikou. Oboji ma racionalni jadro, ale nesmi se to prehanet.

reagovat

Miro28.3.2005, 18:22odpověď
Nemám slov. Po prečítaní a hlavne po prehladnutí priloženej fotky gratulujem autorovi článku- čistý idiot, Milan Sýkora, si čistý idiot. Krásny príklad ľudskej obmedzenosti...

reagovat

Milan Sýkora29.3.2005, 09:12odpověď
Nemůžu si pomoci, ale musím si o člověku, který komunikuje tímto způsobem, myslet přesně to, z čeho obviňuje mě.
Nevím o žádném "Mirovi", s kterým bych si tykal. Navíc nebudu komunikovat s někým, kdo je tak "odvážný", že sice uráží, ale zároveň se bojí uvést e-mail... :-). Sbohem, pane Anonyme.

reagovat

Miroslav Moško5.4.2005, 12:16odpověď
Áno, máš (máte) pravdu, s takými anonynom sa nekomunikuje. Avšak s laťkou slušnosti, akú si (ste) nasadil svojim článkom, je naozaj ťažké konkurovať... Prajem veľa úspechov v osobnom i profesnom živote.

reagovat

Jan Z.7.4.2005, 13:43odpověď
Aby to neskoncilo tak blbe... :-)

reagovat

jose15.4.2005, 12:04odpověď
Zajímavý článek, spíš než o fotografování o autorovi článku a jeho problému s technikou a možná lidským rozměrem - nepřející závisti. Nechápu, proč si naprostý fotoamatér nemůže koupit techniku třeba za milion a dělat si své, třeba průměrné fotky. Jestli si na ni vydělal, proč ne, je to jeho věc a jeho investice. Proč by to měl vůbec někdo komentovat? - tedy pokud tam není ona nepřející závist.
Jedná se jen o rovnici, kdo je schopný (v jakémkoliv oboru), vydělává si víc peněz a investice do drahé techniky pro něho ve skutečnosti nemusí být drahou investicí, ale jen koupí dobré techniky (takoví člověk navíc asi taky není hlupák a nebude si kupovat hloupou lacinou věc), nic víc. Naopak, člověk, který má peněz málo, tohle nechápe, pro něj je investice problém. Jaký je mezi nimi rozdíl? Jeden z nich je schopnější víc než druhý. Ten ovšem závidí a pokud je to navíc komunista, je tu problém ... Chce znárodňovat, jinak se k těm dražším věcem nedostane... :) Nebo krade :/ A jsme v čechách se vším všudy :)
A fotka? Za daných okolností? Nevidím problém. Není dokonalá? Možná pomůžou stavební úpravy za fotografovanou dvojcí.. Nebo autor článku mohl skočit do vody, loďku posunout, aby se tam vešel oblouk mostu.. atd. atd.
Ještě že nás neobklopují dokonalé věci, ztratily by možná onen lidský rozměr.
Tím nechci kritizovat autora článku, jen se zastat turisty (asi foto nadšence s nějakým!? fotoaparátem v ruce).

reagovat

Radek4.5.2005, 23:49odpověď
Mně se ta fotka líbí, jistě.... postavy jsou tam maličké, ale jinak to není vůbec špatné.Docela by mně zajímaly fotky autora.Jeslti je to teda o dost lepší.Dost bych o tom pochyboval. Jak píšu... mně se ta fotka zdá dobrá. Fotím už patnáct let a o focení se zajímám myslím hodně. Není tato fotka kompozičně skvělá, ale neurazí a pokud ho(autora) tak rozesmálo, tak nevím co je to za MACHRA! Autor - dej na sebe web,podívám se a možná mi spadne čelist jak jsi dobrý fotograf, ale spíš jsi jen tlučhuba! Radek

reagovat

češtinář14.5.2005, 00:26odpověď
Už samotný článek byla žvanírna, kterou by bylo možné shrnout větou "Jeden prima Ital fotí jinak, než jak by si to představoval jeden namyšlený Pražák", ale že se na to nabalí tolik dalších slov, to je už o zdraví. Každý, kdo šel kolem a odolal pokušení taky se nějak projevit, má mou úctu a my všichni bychom se měli stydět.

reagovat

himself20.5.2005, 23:59odpověď
Naprosto přesně vyjádřeno, pod to se podepisuju. Přečetl jsem asi první čtvrtinu názorů (nechápaje, co je na té fotce až tak zlého) a pak jsem znechuceně přeskočil na konec.

reagovat

Laco2.6.2005, 14:05odpověď
Mozno dalsi snimok, ktory chcel ital spravit, by bol nejaky detail fotografovanych osob. Dve, mozno viac fotiek spolu, by vyzeralo uplne inak. Skoda, ze to bolo posledne policko.

reagovat

milan cisar13.7.2005, 18:47odpověď
cest neznameho itala byla poslapana.
prvni zmacknuti spouste pod zem zadupano.
Kdo je ten co takle mluvi?
Milane, vystav nejake sve foto - chci mit pocit ze jsi mohl psat jak jsi psal.

reagovat

Ladislav Lála30.8.2005, 15:33odpověď
Nevím o co Vám jde. Mne příspěvek Milana Sýkory docela pobavil a rozhodně si nemyslím, že někomu něco závidí.

reagovat

Aleš2.10.2005, 18:47odpověď
Článek mě docela pobavil a ta italova fotka opravdu nestojí za nic (uříznutý oblouk, špatná kompozice). I kdyby mu šlo o fotku typu "byli tam", tak je špatná. O to víc jsem v šoku z příspěvků že ta fotka je vlastně výborná a že autor jen závidí italovi foťáky a dokonce je komunista, který chce aby měli všichni stejně. Být na místě autora, tak se hodně rozmýšlím, jestli ještě něco napíšu, když mají čtenáři takovou "úroveň".

reagovat

Milan Sýkora2.10.2005, 19:34odpověď
Díky za to, že se zas jednou našel někdo, kdo pochopil, jak jsem to celé myslel! Musím říct, že mě reakce na článek pobavily několikanásobně víc než ona fotografie a jsem vlastně docela spokojený, i když si někteří opravdu myslí, že závidím, což pochopitelně není pravda (ostatně mi bylo jasné už při psaní, že to některé napadne :))).
Jak se říká: "Já pravdu znám a zbytek není můj problém..." Psát budu vesele dál, ať se s tím ti, co z jednoho článku usoudili, že jsem závistivý blb, vyrovnají, jak je jim libo...

MS#

reagovat

Saleaden11.10.2005, 19:30odpověď
je to pekne

reagovat

Martin Čevela26.10.2005, 08:51odpověď
Milan Sýkora se s námi podělil o svůj zážitek z focení...
Jak jme reagovali?Každý po svém podle toho,jak jsme naladěni,od souhlasu až po urážky.....
Respektuji Vaše názory ,ale musím některým říct - zkuste respektovat i Milanův názor!
Hluboce chápu jeho zaujetí fotící technikou,protože jsem podobný typ,ale viděl jsem i jeho fotky a myslím,že ví co mluví...
Vždy jde o subjektivní pohled a nejsme stejní......
Můj názor na fotku je,že není špatně zaostřená,ale kompozičně je nevyvážená.
Možná by opravdu byla udělána další fotka...ale kdyby mi někdo strčil Nikona do ruky(mám praktiku a flexaret),možná by vzniklo něco podobného...

reagovat

Ignác26.10.2005, 17:39odpověď
Ta fotka je opravdu dobrá a výhrady ke kompozici jsou bláboly..

reagovat

PL29.10.2005, 20:05odpověď
Pochopil jsem, že nejste závistivý blb, jste pouze blb.

reagovat

Robert T.28.2.2006, 11:33odpověď


To je jasný, kdyz jses Ital...

Cau

Robert

reagovat

F@ust1.5.2006, 20:10odpověď
fotka mi přijde přinejmenším originální a celkem působivá, ze "pepíčka na karlštejně" považuji paradoxně na vysoké ohnisko cvaknuté detaily s nízkou clonou, v nichž divák žádnou originalitu kromě dvou usmívajících se tváří nenajde. jinak bych rád poznamenal, že onen fenomén technikou "zkažených fotografů" vzniká možná tím, že v zahraničí si běžně i turista bez fotografických ambic koupí bez uzardění digitální zrcadlovku za padesát tisíc a fotí s ní na automatiku, zatímco v čechách se ani k laciným dslr za poloviční cenu nedostane nikdo, kdo to nemyslí aspoň trochu vážně.

reagovat

Libb7.6.2006, 13:52odpověď
dík za připomenutí skvělého vtipu :-) Je sice trochu jinak, ale bez tohoto příspěvku bych na něho asi zapomněl úplně

reagovat

Jerzy17.6.2006, 03:45odpověď
rozporuplný článek.... a hodně zajímavých reakcí...věc vkusu..to samozřejmě...ale když sem jsem si tak prohližel fotografie autora článku, moc mě nezaujaly...spíš výcvaky...ale abych se dostal k jádru pudla...co by asi řekl onen Ital, kdyby jste mu vrazil do střechy větev - http://www.paladix.cz/gallery.php?ido=17910 ... myslíte, že by v Itálii také napsal " úsměvný/z vaší strany/" článek? :))

hezký den a dobré světlo

reagovat

TRMAN18.6.2006, 21:11odpověď
kdybyste tak videli snimky co si lidi wozej wod pyramid to je peklo :D

tedle talian holt asi nemusi fotku kde zasira vetsinu policka ale chce jen dokuntaci toho ze na tom miste byl a na fotce nechce moc prekazet ... esli to holt bere takle vyfotil to naprosto dokonale ... clanek povazuju za blbost :)

reagovat

TRMAN18.6.2006, 21:15odpověď
teda aby nebylo spatne pochopeno jak tak koukam na svuj myslenkovy pochod ... fotka stoji zaprdlajs jen esli je chtel co nejvic uklidit taxe mu to fakt povedlo jak jen se dalo :D ... a dokuntace je dokumentace

reagovat

klingo29.4.2008, 12:29odpověď
viem že od vzniku článku ubehla už dlhšia doba ale prekvapila ma tak veľká diskusia.Musí sa ale pridať k názoru že na fotke nieje naozaj nič smiešne,možno má pár chýb ale ako už bolo viackrát spomenuté dokonale spĺňa požiadavky turistickej fotografie.Nikto tomu talianovi totiž nevysvetlil že má urobiť výstavnú fotografiu ktorá bude visieť v galérií.Keby som bol na výlete v Taliansku a strčil nejakému talianovi z dobrou fotovýbavou do ruky fotoaparát a ten by mi urobil môj portrét asi by som ho prizabil.Na to som predsa nemusel ísť do cudziny.

reagovat

zemekf30.9.2010, 10:39odpověď
Souhlas, autor fotky ji dělal tak aby bylo vidět, že sme tam byli, že sme to viděli, a že sme tam malučcí ? Šak nejsme zas tak důležití.
Vzpomínám si, jak sem kdysi v Paříži dělal fotku Japoncom, /tehdá sem měl poprvé digitál v ruce - ten jejich/.
Přitalčil sem to na cloně, aby tam měli pro Paříž tak typický plakátovací válec v pozadí, komponoval sem je do levé dolní třetiny /ZŘ/.
Šikmoocí koukali na displej nadšeně /já jak tela, viděl sem displej prvně/.
nastavení na cl.8 si tam nechali za nezbytného klanění.
ZF

reagovat

přidat příspěvekpříspěvky e-mailemzobrazit postupnězobrazit vše stromově


aktuální akce

aktuální články

bazar nabízí

 

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace