než jak má možnost se prezentovat na výstavách, protože každá výstava je hlavně finančně a prostorově náročná, takže nutně musí dojít k selekci podle záměru a představy toho, kdo výstavu připravuje. Na škole studují i "holobrádkové" kolem 20-22 let, není to jen škola pro starší. A i tihle mladí jsou leckdy velice zajímavé osobnosti, i když ještě třeba jim v leckterých směrech trochu pokulhává technická řemeslná dovednost a schopnost jisté abstraktní konceptuálnosti a odstupu od vlastní práce (protože fotograf všechny své fotky má jak za své děti a ničit a selektovat vlastní děti hrozně bolí... :-) ), aby dali dohromady soubor, který má hlavu a patu, ale nápady, jistý originální pohled na svět, hravost i vážná zkoumání tu jsou. Protože na škole už pár let vegetuji (a stále se mi nějak nedaří (nechce?) dokončit, měl jsem možnost vidět práce už několika ročníků při předkládání výsledných či dílčích řešení zadání různých úkolů, které v sobě obsahuje každý praktický předmět a jen lituji, že NENÍ VÍCE ČASU ČI MOŽNOSTÍ i tyhle drobné práce či etudy dál zveřejňovat...třeba alespoň někde ve studentské sekci na školním webu. :-( Najdou se tam často i "fajnové" kousky, sice to není na ucelenou výstavu, protože to není ucelený soubor, ale fakt je to škoda!.... Asi by to bylo překvapením pro různé fotogalerie některých manipulovaných webů, které svou existenci staví na jednotlivých fotkách a NESMYSLNÝCH FOTOSOUTĚŽÍCH. Nejtěžší totiž na tom studiu fotografie je schopnost převést nějak zadání praktických úkolů předmětů do svého vlastního vnitřního světa pocitů a představ. Fotograf nemá k dispozici nic jiného než sám sebe, je v tom skrytá i jistá osamělost, kterou si tohle řemeslo v sobě nese, nemůže se příliš opřít o nějaké racio a běžný lineární jazyk, kterým se v životě v různých situacích domlouváme. Paradoxně za celou dobu studia nepadne jediné slovo o tom, jak prakticky na to. O čem tahle škola je a jak vlastně s tou fotografií a obrazností pracovat a skládat fotky do nějakých souborů a výrazů, to jsem byl trochu schopen až na konci 3. ročníku. K tomu jsou určená ta různá cvičení a praktické i teoretické předměty, ale nelze to slovně vyjádřit jako nějaké praktické "KNOW HOW", které funguje podle nějakých skrytých logických vztahů.
Fotografie je jiný, paralelní svět a to je posláním a účelem existence téhle školy, naučit se pracovat se záludnostmi paralelních prostorů a s tím, jak mohou ovlivňovat svět všední každodennosti, protože pokud lidé si existenci jiných světů neuvědomují a žijí jenom ve světě svého lineárního jazyka, jsou mnohem snázeji ovlivnitelní a manipulovatelní a nebezpečnější sami sobě navzájem.
Bohužel ! ... když se tak ohlédnu do historie různých lidských vývojových katastrof!!! reagovat
|