Já si vůbec nemyslím, že ITF potřebuje "obhajobu" - domnívám se, že ITF má obrovský kredit (možná větší, než je jiným školám příjemné). To, že jsem v minulém příspěvku lehce zapochyboval o "uměleckém přínosu" Dity Pepe nebylo myšleno ani tak proti škole, chtěl jsem jen dokumentovat, jak je důležité PR, sponzoři a ev. oblíbenost u některého z výrazných postav školy (v tomto přídadě p. Birgus). Prostě jsem chtěl jen říct, že když nemá DOBRÝ fotograf ostré lokty, špatně se v konkurenci prosazuje - prostě lidé o nich prostě neví, časopisy ani výstavní instituce o ně nemají zájem a oni prostě nemají tu "drzost" se sami nabízet. Kolik takových skvělých fotografů třeba prošlo ITF, ale jako by se pak po nich slehla zem.... mimochodem, myslím, že málo kdo z absolventů školy s tvůrčím zaměřením se fotografií živí.
Na druhou stranu je pravda, že právě studium na ITF dává studentům obrovskou možnost prezentace na výstavách pod záštitou právě ITF.
Ještě k Ditě Pepe... Neviděl jsem nikdy její fotografie in natura, vždy jen reprodukce v časopisech. Na základě těchto reprodukcí jsem si udělal názor. Velmi se ale bráním říct kategoricky "ne, to se mi nelíbí". Stejně jsem na tom byl s fotografiemi našeho brněnského Evžena Sobka - byl jsem odkázán na internet, reprodukce v časopisech a tak. Neoslovoval mne. A pak jsem zašel na výstavu Lukas-Kolář-Sobek v Leica galerii. Absolutní bomba. Perfekní fotografie, absolutní obrat v mém názoru na fotografie Evžena Sobka! Nemohu vyloučit, že až uvidím fotografie Dity Pepe, nepotká mě to samé!
Omlouvám se autorovi článku, jestli jsem svýma poznámkama odvedl pozornost trochu jinam - ostatně u většiny článků se diskuze odkloní od tématu. Ale diskuze na téma ITF mě příjde velmi zajímavá, absolventi, studenti i pedagogové na této škole mají u mne velký respekt a to i v případě, že jejich fotografie nejsou zrovna můj šálek kávy. reagovat
|