V textu je pár drobností, které jsou spíše na straně nepřesností:
1. naznačovat, že se u světelnějších objektivů dříve projeví důsledky ohybu světla na cloně je nesmysl - tento jev nijak nezávisí na největší cloně, k omezení ohybem dojde ve stejnou chvíli i u málo světelného objektivu. Naopak hraje roli formát přístroje - u velkoformátové fotografie nemusí být omezením ani f/64, u APS-C může být omezující již f/16. Více zde: http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/diffraction-photography.htm
2. to, co funguje pro filmovou fotografii nemusí fungovat (a nefunguje) pro fotografii digitální. Zejména u velmi širokoúhlých objektivů vykazují obdivované konstrukce špatných výsledků kvůli ostrému úhlu dopadu paprsků na snímač - stačí se podívat na pokusy využívat velmi širokoúhlé objektivy z hledáčkových přístrojů na CSC fotoaparátech - výsledkem je obvykle neočekávaně vysoká vinětace spojená s barevnými posuny v okrajových částch obrazu.
3. u pancake objektivů je pohoršování se nad jejich optickou kvalitou (v porovnání s kvalitními zoomy) trošku unfair, protože cílem jejich návrhu je jednoznačně malá velikost - a to si, zejména u fotoaparátů bez zrcadla, nutně vybírá svou "daň". reagovat
|