motiv

seriál



hledej v článcích

Lightroom efektivně 9: lineární přechodový filtr

Schopnost digitálních fotoaparátů zaznamenat scény s vysokým dynamickým rozsahem za poslední roky výrazně vzrostla, takže se častěji obejdeme bez skládání expozic i bez skutečných přechodových filtrů při snímání, ale při úpravě fotografií mají stále své místo. A použít je můžeme samozřejmě nejen pro vyrovnání jasů.
Příspěvek k článku:
 poznámka
macek21.11.2014, 15:08odpověď
Každopádně souhlasím s tím, že je v mnoha situacích lepší buď fyzicky použít filtr. Rozhodně v případě fotky z Portugalska, tam to nezachrání ani aplikace filtru v LR. V takovém případě bych ani neuvažoval o tom, že to potom nějak dohoním v software. Za takové okolnosti bych automaticky přešel na Bracketing a raději udělal jemné HDR a rozhodně by výsledek byl daleko lepší než s použitím fyzického filtru. Ten filtr efekt už z obrazu nikdy nikod neodstraní. Tvrdím, že Bracketing mi dovolí mnohem větší svobodu co s tím potom. Pokud Bracketing nelze použít (jsou takové situace) a scéna má příliš velký rozsah, tak raději podexponuji. Ze stínů se to líp tahá než z přepalů a třeba D750 nebo D810 je neuvěřitelně průžná. Záměrně testem jsem vytahal obraz k nepoznání o 3,5EV ze tmy :-) Takže bych to Portugalsko švihnul klidně -1EV, zacghránil oblohu a zbytek vytahal. Tedy pokud by tam byl pohyb, který na Bracketing fotit fakt nejde. Jinak samozřejmě Bracketing.

reagovat

 

Další příspěvky k článku:
macek21.11.2014, 15:08odpověď
Michal Krause24.11.2014, 14:52odpověď
macek24.11.2014, 20:34odpověď
František Hrubý24.11.2014, 14:19odpověď
Michal Krause24.11.2014, 14:42odpověď
macek24.11.2014, 20:37odpověď
Lenka5.3.2016, 19:04odpověď
Michal Krause6.3.2016, 13:53odpověď

přidat příspěvekpříspěvky e-mailemzobrazit vše stromovězobrazit vše podle data

Možná by vás mohlo zajímat




 

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace