motiv

seriál


hledej v článcích

Lightroom efektivně 9: lineární přechodový filtr

Schopnost digitálních fotoaparátů zaznamenat scény s vysokým dynamickým rozsahem za poslední roky výrazně vzrostla, takže se častěji obejdeme bez skládání expozic i bez skutečných přechodových filtrů při snímání, ale při úpravě fotografií mají stále své místo. A použít je můžeme samozřejmě nejen pro vyrovnání jasů.
Příspěvek k článku:
 Re: poznámka
Michal Krause24.11.2014, 14:52odpověď
Upřímně řečeno, měl jsem opravdu velký problém najít v archivu nějakou fotku, kde by se dalo ztmavení nebe demonstrovat :) Nejsem zaměřením krajinář, takže vhodných fotek nemám mnoho, a když už se nějaká najde, obvykle jsem vystačil se stažením Highlights. V zásadě mohu říct, že tenhle asi nejtypičtější způsob využití přechodového filtru vlastně já sám prakticky nepoužívám.

U nových fotoaparátů se opravdu dá ze stínů vytáhnout opravdu hodně informací, ale u D90, kterou jsem měl na Madeiře, to zase až tak moc neplatí. Tam by bylo HDR rozhodně lepší, ale zase to přináší pár jiných nepříjemností – počínaje tím, že ne pro každý námět se hodí, přes výběr softwaru s potenciálními náklady na licenci, nutnost umět udělat HDR dobře (tj. tak, aby to nebylo poznat :) a konče skladováním zpracovaných souborů oproti nedestruktivním úpravám v LR.

Nicméně cest je určitě více, což je na konec dobře :)

reagovat

 

Další příspěvky k článku:
macek21.11.2014, 15:08odpověď
Michal Krause24.11.2014, 14:52odpověď
macek24.11.2014, 20:34odpověď
František Hrubý24.11.2014, 14:19odpověď
Michal Krause24.11.2014, 14:42odpověď
macek24.11.2014, 20:37odpověď
Lenka5.3.2016, 19:04odpověď
Michal Krause6.3.2016, 13:53odpověď

přidat příspěvekpříspěvky e-mailemzobrazit vše stromovězobrazit vše podle data


aktuální akce

aktuální články

bazar nabízí

 

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace