motiv

Koupě a reklamace fototechniky aneb Není čočka jako čočka

Pořízení nové fototechniky je pro fanouška fotografie vždy sváteční událostí, na kterou dlouho šetří za nesouhlasu vyživovaných osob. Naopak pro prodejce je vítanou příležitostí k dosažení rychlého zisku v podnikání. Někdy ale i nejspolehlivější technika selže a Leica nedoletí. V tomto článku si proto popíšeme základní pravidla prodeje a práva i povinnosti smluvních stran. Věnovat se přitom budeme toliko prodeji nového zboží přímo v obchodě podnikatelem spotřebiteli, a to podle právní úpravy platné od 1. ledna 2014.
Příspěvek k článku:
 Vada do 6 měsíců
vai1.8.2015, 00:43odpověď
Mám velmi špatnou zkušenost s nárokováním výměny za nový kus při výskytu vady do 6 měsíců od nákupu. Tzn. projeví se skrytá vada (a není to prkotina a vad je dokonce více), prodejce to převezme k reklamaci, kde požaduji výměnu za nový kus, ale prodejce to pošle do servisu, kde se foťák snaží opravit. Co pak? Odmítnout převzít zboží při ukončení vyřizování reklamace? Soudit se? Zboží jsem převzal a po týdnu dával na další reklamaci (část opravili, ale ne vše), opět s požadavkem na nový kus. Servis to nicméně opět opravoval. Naštěstí pro mě to nestihli opravit do 30-ti dnů, takže prodejce musel přistoupit na odstoupení od kupní smlouvy.
Jinak mi v článku chybí zmínka o tom, že při reklamaci třetí stejné vady je také možné nárokovat odstoupení od kupní smlouvy, příp. také při výskytu čtvrté různé vady.

reagovat

 

Další příspěvky k článku:
JaKuBe27.7.2015, 21:38odpověď
lmisa2.8.2015, 10:24odpověď
vai1.8.2015, 00:43odpověď
lmisa2.8.2015, 10:42odpověď

přidat příspěvekpříspěvky e-mailemzobrazit vše stromovězobrazit vše podle data


aktuální akce

aktuální články

bazar nabízí

 

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace