motiv

Koupě a reklamace fototechniky aneb Není čočka jako čočka

Pořízení nové fototechniky je pro fanouška fotografie vždy sváteční událostí, na kterou dlouho šetří za nesouhlasu vyživovaných osob. Naopak pro prodejce je vítanou příležitostí k dosažení rychlého zisku v podnikání. Někdy ale i nejspolehlivější technika selže a Leica nedoletí. V tomto článku si proto popíšeme základní pravidla prodeje a práva i povinnosti smluvních stran. Věnovat se přitom budeme toliko prodeji nového zboží přímo v obchodě podnikatelem spotřebiteli, a to podle právní úpravy platné od 1. ledna 2014.
Příspěvek k článku:
 Re: vrácení peněz
lmisa2.8.2015, 10:24odpověď
Dobrý den, JaKuBe. I když nový občanský zákoník od ledna 2014 zrušil stovky zákonů a vyhlášek se snahou občanské právo co nejvíc sjednotit do jediného kodexu, nebylo možné (a asi ani správné) to udělat bez výjimek. Vyřizování reklamací je stále upraveno v zákoně o ochraně spotřebitele, který výslovně uvádí: "Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy." Takže máte pravdu - je-li potřebné odborné posouzení, prodávající může peníze vrátit až na konci 30denní lhůty, nikoli nutně ihned při uplatnění reklamace.

reagovat

 

Další příspěvky k článku:
JaKuBe27.7.2015, 21:38odpověď
lmisa2.8.2015, 10:24odpověď
vai1.8.2015, 00:43odpověď
lmisa2.8.2015, 10:42odpověď

přidat příspěvekpříspěvky e-mailemzobrazit vše stromovězobrazit vše podle data


aktuální akce

aktuální články

bazar nabízí

 

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace