Zvýšené šumění v části fotky

Michal Buchta

Dobrý den,
mám dotaz (problém) vlastním canon 5d mark iii a když použiju ISO vyšší jak 6400 tak se mi v pravém dolním rohu zobrazuje vyší množství modrého šumu než na zbytku fotky. Při ISO 25000 je tam dobře vidět, tak že to strhává pozornost. Pokud je na focené scéně v tomto rohu nějaká kresba tak šum není tolik vidět (je stejný jako na zbytku fotky). Fotím i astro fotky a někdy je to nepříjemné a nebo při reportáži ve špatném světle na vyšší iso je vidět. Jsem druhý majtel a nevím co se dělo s foťákem předemnou a při běžném focení to není vidět nebo není až tak výrazný. Chtěl bych se zeptat, jestli vás nenapadá čím by to mohlo být…a kdyby to bylo tím, že je špatný snímač, dá se snímač vyměnit? Vím, že je to takhle těžká otázka, ale budu rád za jakékoliv rady, zkušenosti. Děkuji….ještě podotknu že když zapnu liveview, tak i na ISO 100 000 není žádný nadprůměrný šum v rohu vidět, ale jakmile udělám fotku tak na snímku je.

2 komentáře u „Zvýšené šumění v části fotky“

  1. Odpověď redakce

    Dobrý den,

    na to je bohužel opravdu dosti těžké hledat odpověď. Nikdy jsem neslyšel o podobném „poškození“ snímače, které by způsobovalo více šumu v určitých oblastech. Napadá mě snad jen možnost ovlivnění snímače teplem při velmi dlouhých expozicích, ale to už se pouštím opravdu do spekulací. Šum je samozřejmě typicky výraznější v tmavých oblastech, ale předpokládám, že odlišnou míru je asi vidět i na jednolité tmavší ploše (např. na noční obloze).

    Pokud by snímač byl opravdu vadný, výměna je teoreticky možná – alespoň v zahraničních diskusních fórech se dají najít zkušenosti uživatelů, kteří podobným procesem prošli. Oprava v autorizovaném servisu se ale podle nich pohybuje nejméně okolo 1000 dolarů.

    Obávám se, že lépe dnes asi neporadím – snad by více dokázal říct servis na základě nějaké interní diagnostiky.

    S pozdravem
    Michal Krause

    Odpovědět
  2. Zvýšené šumění v části fotky

    No toho jsem se bál, že to bude tak velká částka. Uvidím co mi řeknou v autorizovaném servise. Děkuji za odpověĎ

    Odpovědět

Napsat komentář