Jak udělat z hezké holky voskovou figurínu

 Asi většinou znáte takové ty dvojice fotografií, kde je hvězda šoubyznisu na jedné fotce zachycena ve své přirozené – nevylepšené – podobě a na druhé načinčaná. Člověk se nestačí divit, co maskér maskováním (doslova), fotograf filtry a vhodným nasvícením a hlavně grafik-mág příslušným grafickým udělátkem dokáží vykouzlit.

 

 

A co takhle naopak? Udělat voskovou figurínu z docela hezké holky (jak pro koho, záleží na vkusu). Narazil jsem na webu na fotku druhé vicemiss soutěže Česká miss 2007. Přišla mi docela zajímavá, takže jsem se proklikal dalšími jejími fotkami. fischerova

Načež jsem našel toto. Je to, pokud to dobře chápu, jedna z oficiálních fotografií, kterou bylo představeno dvanáct finalistek této soutěže. Dá se tomuto “uměleckému dílu” ještě říkat fotografie?

   

Některé věci nejsem schopen pochopit. Například anglické kohoutky, umělé smíchy anebo právě představení dvanácti unifikovaných voskových figurín zbavených jakýchkoli individuálních rysů tam, kde by to mělo být přesně naopak. Vysvětlí mi to někdo?

35 komentářů u „Jak udělat z hezké holky voskovou figurínu“

  1. ?

    Osobně nevidím ve druhé fotografii žádný problém ani žádný viditelný nebo rušivý zásah grafika. Struktura pleti je zachována, žádné přehnané žehlení… tak trochu nevím, na co si pisatel v tomto konkrétním příadě stěžuje.

    Odpovědět
      • ?

        no je rozdil ji prezehlit blurem nebo vyretusovat na urovni, kde strukuta pokozky zustane zachovana, popripade je vytvorena nova…

        Odpovědět
    • ?

      Možná to je tak trochu tím, že v časopisech a reklamách všude kolem sebe vidíme jen takhle upravené holky, takže už nám to ani nepřijde divné.

      Odpovědět
    • ?

      No právě, že o struktuře pleti nemůže být ani řeč. Je to jak přejeté žehličkou… když se to někomu líbí dělat igráčky 🙂

      Odpovědět
        • ?

          Ja bych rekl, ze ano. Na me proste pusobi plastove a je to tim, ze prave ztraci na svetlejsich castech obliceje uplne strukturu pleti. Nechci ale soudit, zda to je dobre ci spatne… stejne je to ciste subjektivni zda je to malo ci hodne…

          Odpovědět
  2. Tak to ti nevysvětlím…

    … protože sám nechápu. Nicméně když koukám na dívky č. 4 nebo 9 tak bych řekl, že ještě dopadla relativně dobře (i když slovo “dobře” tady asi opravdu není na místě) 🙂

    Odpovědět
  3. figurýny

    Bohužel jak již bylo řečeno se tito zvláštní lidé na nás dívají ze stránek časopisů, bilboardů a nikomu to nevadí. Děkuji, že nejsem sám komu se tato nová vlna nelíbí.

    Odpovědět
    • figurýny

      No, ono se retušovalo odjakživa. Problém je tom, že dnes nás fotografie a fotografické obrazy obklopují na každém kroku a v tom, že dnešní ideál krásy je pro běžné muže a ženy v podstatě nedosažitelný.

      Odpovědět
      • figurýny

        Ano, ta věta o retuši odjakživa je podstatná. Popis rozmazávací Duto předsádky je známý již za časů první republika a užívala se velice často. Řekl bych, že první období žehlení pleti nastalo již po objevu panchromatického BW filmu, který měl sice spoustu předností, ale paradoxně jeho citlivost až do červené taky znamenala to, že najednou byly na fokách vidět i různé “beďary”, které se na ortho prostě neukázaly. A pak to jelo plynule dále.
        Mimochodem dnes se možná proti minulosti víc blbne s “žehlením”, ale objektivně mi to nepřijde o moc horší než stav z první republiky, kdy se zas pro změnu žádný ateliér neobešel bez hromady kašírovaných sloupů a zřasených závěsů – taky to bylo “velmi realistické a vkusné”…

        Odpovědět
    • figuríny

      Všechno se řídí zákony trhu a pokud je poptávka je i nabídka.. takže se evidentně někomu (zřejmě většině) figuríny líbí.. nakonec materialistický přístup k životu, kdy jsou preferováni a zvýhodňováni jedinci dobře vypadající, mladí a “perspektivní” k tomu patří… (malá poznámečka v závorce: slovo figurína se píše s měkkým “i”, i kdyby byla z Rýna nad Rýnem.. viz pravidla czech levopisu > http://www.pravidla.cz/hledej.php?SID=0bi9u6m5qseu4dpplkf4qeth82&qr=figur%EDna 😉 )

      Odpovědět
  4. jj, je to prijemne hrozna situace

    To sa me se deje pri produktovkach, ultra se lesknouci automobily, jidlo na taliri, sperky. V realite to vypada nejak tak bezneji. A modelky jsou presne takovy produkt, tak co. Akorat se to musi umet, aby to vypadalo pritazlive a prijemne, i kdyz nerealisticky. Par holek ma genialni plet jako jemny kremovy jogurt, nechutne pronikavy pohled kocicich oci, genialni vlasy a luxusni trojky, kazdy zname aspon jednu takovou i v realu a tim padem radi uverime, ze tamty z bilboru jsou prave tyhle vyvolene, co jsou proste dokonale. Myslim, ze tohle je nejprijemnejsi forma oblbovani obcana :-).

    Odpovědět
  5. chce to techniku i znalosti

    ono to cele ma dva aspekty.

    ten prvni je ten technicky. I kdyz nekdo opravdu retusovat umi, a vychozi fotografie mela rozliseni ktere strukturu pleti je schopne zachytit, v okamziku kdy je obrazek zmensen pro web se musi jednat o opravdovy close up aby jeste neco bylo videt. Existuje na to jeden trik, jak tomu celit – do obrazku se vkopiruje jemny luminancni sum, ktery ten dojem jemne pleti evokuje.

    Druhy problem je ten, ze retus na nejvyssi urovni na svete umi jenom nekolik lidi, potom je par set tech, kteri ji umi porad jeste dobre, a ten zbytek jsou prave ti patlalove kteri z nedostatku umu proste vsechno plastifikuji. Kdysi jsem mel moznost live sledovat, jak se retusuje jeden snimek od Rankina, nakonec mel ten pan v obrazku ctyricet layeru a na vysledku by nikdo nepoznal, ze jej mel v praci retuser – kdyby vedle nej nelezel ten puvodni. Casto se proste nejprve vse vyhladi, srovna huey a doda uplne nova pletova struktura, s tim ze kazda oblicejova partie ji ma pochopitelne mirne jinou.

    Problem je i v tom, ze i kdyz PS je mocny nastroj, zridkakdy nekdo alespon precetl cely manual, nerku li nejakou specializovanou publikaci na dane tema. Navic, u fotografie kde od zacatku chybi patricne rozliseni se obtizne struktura pleti zachovava, protoze tam od pocatku neni. V mem clanku na tomto serveru (nebe, peklo raj) slo mimo jine i o tenhle problem, s Canonem 5D napriklad struktura pleti v tom pravem slova smyslu zacne vstupovat do hry au u opravdovych detailnich zaberu. U kamer s mensim rozlisenim se tak nejspis deje az pri makru 🙂

    Pro foceni beautyshots byva zvykem zacinat u 6x7cm a nezridka se bere i 4×5″, dneska halt digibacky ktere maji pres 20Mpix.
    Tim padem jsme obklopeni dilky vyfotografovanymi kamerami, ktere samy o sobe tu pletovou strukturu uz rozmatlaji, pote ji upravi nekdo, kdo to neumi, a pote jej tisice amateru na jeste horsim niveau kopiruji 🙂

    Kdo ma ale zajem, muze se kdykoli podivat jak to ma vypadat kdyz se to umi. Nejlepe na velkych reklamach renomovanych firem na makeup, nebo na titulnich stranach tech lepsich casopisu pro damy (Vogue, Elegance a pod)

    Odpovědět
    • prirodzena plet

      Plet s peknou strukturou dosahnes jenom s pomoci dobreho svetla. Doporucuji zajet nekam na vystavu fotaku (ja osobne sem si poradny osvetleni vyzkousel na digitexu) a tam si to vyzkouset. Je tam moznost si vyzkouset i jiny fotaky, vetsinou si tam muzes dat svoji kartu 🙂
      Zatim cus

      Odpovědět
  6. to je zase blabol….

    musim rict, ze ze vazne zasnu, co je tohle zase za (omlouvam se) blbej clanek. Zajimalo by me, co a hlavne jak foti jeho pisatel a co vlastne tusi o foceni fashion fotografii, modelingu, modelingovych agenturach a jejich pozadavcich, fotografiich urcenych pro urcity dany ucel, kolik ma za sebou zakazek v dane oblasti… tohle me vzdycky dokaze spolehlive nadzvednout…
    co se tyce technicke stranky veci, fotky byly foceny Canonem 5D a objektivem 135/2. dovolim si malou spekulaci na tema “plast pro web”:
    Dovolim si pouzit kometar jednoho kolegy, abych osvetlil co je mineno plastovou fotkou. Je to neco kde neni videt struktura kuze a zpusobene zpravidla prehnaou spatne udelanou retusi. Mohu zajemcum ukazat tisky vsech fotek na A3 kde je struktura jasne patrna. Rict tedy ze je neco plastove tady v tomto rozliseni a velikosti je proste uplna pitomina.
    pokud napr bylo neco focene fotakem ktery ma cca 10-12Mpx a tento nahled ma cca 0,5Mpx – vychazi, ze originalni fotka je 20 – 24x vetsi co do mnozstvi obrazovych informaci. A kdyz to jeste obratim – pri zmenseni pro web se z 24pixelov stal 1pixel… kde kurna se jeste tedy ma pri takovem zmenseni zachovat struktura pleti?! vsak to by ta baba musela mit pory o velikosti pul centimetru… (prevzato od FF).
    Mam na svedomi take par podobnych fotek a blur nebo neco podobneho vubec nepouzivam. jsou to hodiny mravenci prace kdy jedete pupinek po pupinku centimetr po centimetru prave pro to aby struktura kuze vsude zustala a byla co nejrealnejsi. zajimalo by me jaky cas venuje pisatel tohoto blabolu svym fotkam, ale pokud delam fotky na A3 tak jednu delam (jen na retusi 4-5) hodin a pokud je to nejaka vec na ktere opravdu zalezi, tak treba 3 dny… a znam lidi kteri jednu fotku delaji tyden. vzdy se k ni po nekolika hodinach vrati aby videli dalsi veci ktere jim prve unikly. Zajimalo by me, kolikrat si pisatel koupil Vogue nebo Elle, Dolce Vitu… aby pak mohl psat takovyhle nesmysly….

    Odpovědět
    • to je zase blabol…. :))))

      jestli ono to nebude tim – ze v clanku se o rozmazany pleti a o metodach retuse nikde nepise :))

      (a jestli na ty serii finalistek nejsou potlaceny jejich individualini rysy – nemluvim o porech ve tvarich – tak to jsem opravdu slepejsi nez jsem si myslel)

      :))

      Odpovědět
    • to je zase blabol….

      Odpovím vám ve vašem okouzlujícím stylu, možná tak lépe porozumíte. Nevím co tady žvatláte o nějakých Elle atd. a proč bych měl mít vůbec nějaké tušení o focení fashion fotografií a těch dalších blabla, které zmiňujete. To všechno je mi absolutně ukradené a pokud umíte číst (nemyslím písmenka a slova a věty, ale pochopení jejich významu), pak by vám mělo být jasné, že jsou mi šumafuk požadavky nějakých modelingových agentur nebo jak dlouho se zrovna vy matláte s jednou fotkou.
      Pointa je ta, že já jako běžný “kolemjdoucí” jsem narazil na fotky upravené tak, že mě z té umělotiny jímá hnus. Je mi putna, kolikrát se autor retuší musel zamyslet, než zunifikoval tucet různých, v originále zajisté zajímavých, ženských. A tolik času vyplýtvat na toto? No nazdar!
      Také vytváříte takovéhle paskvily? To bych se potom nedivil, že jste to vzal tak osobně a že z vás tudíž ve vaší reakci vypadlo to, co z vás vypadlo.
      Pro ostatní: omlouvám se za nevázané vyjadřování, musel jsem se přizpůsobit květnaté mluvě autora příspěvku :o). Jinak by stačilo suše napsat, to co tady přede mnou napsal J.K.

      Odpovědět
      • to je zase blabol….

        vzdycky me pobavi, jak je v cechach “dovoleno” pouze kritizovat a ve fotografii to plati obzvlast. kazdy kdo ma mobil je fotograf a at foti brouky , krajiny, produkty nebo fashion, je odbornik uplne na vsechno a at ze sebe vybusti jakykoliv nesmyslny komentar ocekava se , ze autor fotky za nej musi maximalne podekovat, ale beda, jak si dovoli neco rict. abych nebyl spatne pochopen, nejsem autor zminenych fotografii, ale kdyz uz tady je rozebirano to jestli umim cist a chapat smysl vet, tak si dovolim i tuhle poznamku, protoze autorovi odpovedi na muj vzkaz zrejme uslo, ze jsem se v prvni vete predem omluvil a muj nejsilnejsi pouzity vyraz byl “blabol”…
        vazeny pane cilem meho vzkazu nebylo sdelit vam pro zmenu nic jineho , nez ze dane oblasti, trendum pp vubec nerozumite coz sam nadale dokazujete svoji dalsi odpovedi, cim vam vsak neubiram pravo na subjektivni vyjadreni, ze se vam napr dany typ fotek a jejich uprav nemusi libit. Ja neobhajuji konkretni fotku, vyjadril jsem se obecne k tomuto foru, ktere zase naopak me ciste subjektivne prijde nesmyslne a reakcim v nem obecne.

        Odpovědět
        • to je zase blabol….

          No tak teď už vůbec netuším, co jste chtěl sdělit. Je to takové… no ani nevím.
          Tak ještě jednou a naposled: to že dané oblasti nerozumím, to nepopírám, ale ten článek byl o něčem ale úplně jiném než o “dané oblasti”. No nic, dál se tím zabývat nebudu, není už co řešit.
          Mimochodem, dotyčný se předem omluvil, načež postupně použil výrazy: blbej clanek, uplna pitomina, pisatel tohoto blabolu, takovyhle nesmysly. Tomu se říká noblesa. :o)))

          Odpovědět
    • to je zase blabol….

      Já teda nevím Kimi, ale obávám se, že jste vůbec nepochopil o čem tady je řeč. Autorovi článku je úplně šumafuk (a koneckonců mně taky), že si tento styl fotek (úprav) vyžaduje moderní doba, Elle, Vogue… nebo jak dlouho a jak je nutné danou fotku upravovat či jestli je na billboardu s touto fotkou vidět struktura pleti. Jde jen o to že ta fotka (fotograf, maskér, grafik…) udělá z pěkné holky voskovou figurínu do muzea. A nezlobte se na mně, na to aby tohle autor článku viděl, nemusí být ostřílený fotograf fashionfoto.

      Odpovědět
      • to je zase blabol….

        autorem fotografie jsem ja … fotka akceptuje zadani, zakaznik byl navysost spokojeny, faktura byla proplacena …

        Odpovědět
        • to je zase blabol….

          No, protože ty fotky byly použity, tak celkem i nepochybuju, že práce byla z pohledu zadavatele odvedena dobře a ten byl spokojen. Ale vůbec nechápu, proč to tak chce. Jako by byl požadavek, aby se ty holky radši moc nelišily. Tak nějak mi přijde, jako by byly střiženy téměř podle jedné šablony. To jsou ty “trendy”, jak o kus výše píše Kimi?
          Pokud jsem vás příliš neznechutil, můžu se zeptat, jestli jste předával jenom fotografie, tak jak byly nafoceny (případně se základním doladěním) a pak to dodělával někdo jiný? Nebo pokud jste finální úpravy dělal vy, jak moc zadavatel chtěl, aby to vypadalo takto? Pokud to tedy není tajemství.

          Odpovědět
          • to je zase blabol….

            ono to zadani je relativne narocne … dvanact holek musi byt nafoceno stejne – relativne stejne sviceni, stejna kompozice, stejny zaber, bez ohledu na to jake ma slecna vlasy, tvar obliceje apod. navic medium na kterem se to prezentuje je pocinaje nejaka slusna A4 fotka, pres casopisy na kride, TV obrazovku, konce toaletnim papirem typu noviny blesk a velikosti ikonky do windows a fotografie porad musi drzet rysy slecny … urcite to neni kreativni prace a ty fotografie take nemam v booku, ale urcite to je dobra reference a s odstupem casu bych to asi nefotil jinak … jinak upravy sem delal ja po konzultaci s klientem … pokud vas zajimaji jine prace, ktere jsou vicemene autorske tak zkuste treba http://www.klucivespolek.cz/web

          • to je zase blabol….

            No, ja v tom vidim spise vinu ve spravedlive soutezi. Vezme se dvanact holek, vetsina mozna i peknych, a nadela se z nich dvanact voblud tak, aby zadna nemela nejakou vyhodu 🙂 Fotograf je tom asi namocen jen o neco vice nez ve vzhledu presne predepsane fotografie do pasu. Tady jde asi hlavne o zadani a o zehleni vizazistou/kou. Obcas vidam takovehle tvare viditelne potazene polyetylenem i v beznem zivote. Ale my tu diskutujeme fotku jako vysledek a alespon si uvedomime, ze ten neni vzdy nutne dusledkem prace fotografa.
            Oc lepsi byla ta nedavna reklama na nejakou klimakterickou zalezitost “Konecne jste zrala …”, kde drobne vrasky daly tvarim jedinecny charakter.

          • to je zase blabol….

            Jo, jeste jsem chtel napsat, ze jsem zvedav, kdy je zacnou vsecny odbarvovat 🙂
            Ono to ma sirsi projevy, treba jak je uci chodit zlomene dozadu s vystrcenym brichem a stat se zkrizenyma nohama, jako kdyz se mi chce na zachod … To jsou asi ty trendy.

            A jeste jedna mimo misu – ja tyhle jarmarky sice nesleduji, ale tak nejak mi lety utkvelo v pameti, ze Zapletal porad rikal, ze na Miss World je to nesmirne tezke, protoze tam za vitezkami stoji silne lobisticke skupiny. A najednou to slo! Tak bud tam ty skupiny nejsou, nebo loni vyhrala ceska lobisticka skupina a chudak holka poslouzila jen jako fotka do prospektu … proste jsem se zase jednou pobavil.

          • to je zase blabol….

            Článek vyjadřuje i mé pocity, taky se mi toto pojetí fotografií nelíbí. Nepovažuji ho za útok na foografa ale za právo vyjádřit vlastní názor. Není totiž sporu o tom, že ty fotografie jsou udělány profesionálně = podle přání zákazníka. A když si zákazník nepřeje mít na fotkách živé lidi, ale plastové figuríny, tak holt platí prastaré: “koho chleba jíš, toho píseň zpívej”. Podobnost s “ušatými prdelemi” z filmu Pupendo není čistě náhodná.

    • to je zase blabol….

      Myslim si ze asi okrem KIMI je ludom jedno s akym supeer perfektnym fotoaparatom a objektivom to bolo fotene .Mne tiez.Predsa sa nepozeram na aparat ale na fotku.Mimochodom, da sa aj s 5D-ckom odfotit uplny odpad…Ide o vysledok.A o masu ludi,ktory sa na tie “nadherne” fotky budu s uzasom pozerat.Bohuzial vecsine populacie sa to paci.NECH ZIJE MASOVA ORGANIZOVANOST,ELLE,DOLCE VITA a PHOTOSHOP 🙂

      Odpovědět
    • to je zase blabol….

      V určité době byla velká móda dávat do omítky kolem oken kousky zrcátek. Zedníkům to dalo spoustu práce, stálo to peníze, objednatel za ně dostal, co si objednal. Nemusím být zedník, abych mohl říct, že se mi zrcátka kolem oken nelíbí a rozhodně nepotřebuji znát technologii, která byla použita, ba dokonce ani vědět, jak se ta technologie jmenuje. Každý nemá stejné estetické cítění a leckdo dává přednost jiným hodnotám – a v tomto případě jinému pojetí portrétu, než tomu, který je právě módní. Kimi, děláš práci a pokud ji děláš ke spokojenosti zákazníků a ti tě náležitě odměňují, budiž ti to přáno. Ovšem ty ani tví zákazníci nejsou pro mne měřítkem. Elle, Vogue a další podobné nejsou sféra mého zájmu a nepřipadám si být kvůli tomu méněcenný, ba právě naopak.

      Odpovědět
  7. za vším hledej penize

    Docetl jsem se na konec, to byla fuska…
    To jak to ma byt, kde je skutecnost anebo kde vysledek je komercne jenom dane JAK VYDELAT NEJVICE
    fotografie resp. fotograf je clovek se svym pohledem a svym tvurcim zamyslem, ktery si obtizne necha vymluvit, protoze ON tak tak citi.
    Komerce je jen o tom, zda mas kontakty aby ses k tomu dostal a potom jsi figurka, ktera patri do retezce… a ten retezec te ridi a rika co mas delat a jak. A bud budes slavny nebo ne, bud budes fotit nebo ne. To ze nekdo foti miss, takovych to lidi co to mohou delat jse 100 i vice. Pro výstup – tisk, casopisy, obrazovka a pod jsou dane nutne technicke predpoklady co fotograf musi mit. Canon 5D zde a je uplne jedno zdali to je profi nebo neprofi…
    Urcite nesouhlasim s tim, ze je jen par lidi co umi retusovat a ohromovat nekoho, ze pracoval na 40 vrstvach mi neprijde seriozni. Je to styl prace. Sikovnych lidi co to umi urcite srovnatelne je mnoho, ale nedelaji to, jelikoz je to casove velmi narocne a NEDOSTANOU zaplacene.
    Preciznost a dokonalost (nemecky system ?) : v danem case a dobe realizace to okoli tak chce a tak se to komercne takhle sype – A TADY MA ZAKLADATEL PRAVDU – je to UMELE
    Ukazte to nekde jinde (treba domorodci v Africe a ten na dokonalost ma jiny pohled a tento skin propichne kopim – nebo fotografa nebo retusera ?)
    ZAVER: vzdy se dela to, co si kdo zaplati a je spokojen, ostatni mohou mit jiny nazor, ale on dava za to penize a jeho spokojenost je No.1 A to v tomto pripade Shizza napsal spravne … faktura zaplacena, zakaznik spokojen.
    Sam zakaznik casem zjisti, zda to byla dobra volba a ohlasy verejnosti napovi.
    MUJ ZAVER: skvele odvedana prace

    Odpovědět
  8. Veřejnost

    Nějak si nemůžu pomoct, ale i když s tím nic neuděláme, tak vkus veřejnosti kopíruje to, čím je krmena a ne obráceně.
    Pokud uvedete v televizi pořad o kousek blbější než nosavadní a uděláte mu reklamu, tak ho veřejnost akceptuje jako skvělý a další pořad může být zase o kus blbější.
    A stejně jako tyhle fotky. I když budete retušovat týden, stejně je to ŘEMESLO, které se naučí každý nadanější grafik, pokud se mu bude důsledně věnovat. A v posledku je to jednodužší, než vyfotit ženu, jaká je, zachytit světlem a výrazem část její duše, povahy….. Já to neumím.
    Je jednodužší si dle zkušenosti nastavit svícení, aby při něm byla vidět struktura kvalitně napudrované pleti, než fotit ČLOVĚKA, v tomto případě ženu. Protože i mistrně zvládnuté řemeslo je stále jen řemeslem, i když hodným obdivu.
    Je jednodužší představit veřejnosti dvanáct unifikovaných tváří a vysvětlit, že tak to má být, než představit veřejnosti 12 osobností.
    Tož tak

    Odpovědět
  9. profesionální slepota

    Souhlasím s autorem. Je zajímavé, jak daleko může zajít “vkus”. Krůček po krůčku si člověk (zadavatel) zvyká na retuš a “umělost”, že dojde tak daleko, kam by si zpočátku ani nepřipustil. Jen je s smutné, že mu to konzumní společnost “žere”…

    Odpovědět
    • profesionální slepota

      Nejsem ani grafik ani profesionalni fotograf, jsem jenom zena a vase diskuse mi dost pobavila. Zehleni pleti, retusovani a tak dale … A co make up? Ho pouziva skoro kazda zenska? Stejne tak si vyrovna plet a nebo retusuje nejaky ti problemove mista. Clovek chce vypadat hezky, protoze ma pak vetsi sance se libit, tim padem najit svoji polovinu, nebo lepsi prace … Fotky kde holka vypada jako gumova – proste nekvalitne retusovani. Profesional to udelat tak,ze vas ani nenapadne rici ze je to “umely”. Stejne jako z make upem. A z jine strany, libilo se by vam vice, ze by s bilboardu na vas se divala slecna s jizvami, flekami a modrymi kruhami pod ocima?

      Odpovědět

Napsat komentář