Nákup širokáče pro digizrcadlo CANON

MiK

Plánuji nákup širokoúhlého objektivu – hlavně na focení KRAJINY. Jelikož vlastním jak kinofilmovou zrcadlovku (Canon 30), tak digitální (Canon 350D), váhám mezi koupí “čistě digitálního” objektivu a objektivu použitelného pro oba aparáty. Momentálně více používám digitální tělo (barevné foto), ale sem tam se vrátím i ke kinofilmu (čb foto).

Mám 2 konkrétní otázky:

1) Jaká je výhoda objektivů určených pouze pro digitální zrcadlo (když pominu často uváděný fakt potlačení odlesku čipu v zadní čočce objektivu) oproti klasickým kinofilmovým objektivům.

2) Pokud se rozhodnu pro kinofilmový objektiv, pak uvažuji o PEVNÉM skle. Do užšího výběru se mi dostaly 3 cenově podobné modely: CANON 20mm f/2.8 USM, SIGMA 20mm f/1.8 ASP a TOKINA 17mm f/3.5 AT-X PRO.
Rád bych se zeptal na jejich (ne)vhodnost pro digitál (souvisí s první otázkou) a na Váš subjektivní názor, který z nich byste zvolil a proč (přednosti a zápory každého z nich). Chtěl bych slyšet hlavně ZKUŠENOSTI Z PRAXE.

Díky za odpověď a přeji dobré světlo.

1 komentář u „Nákup širokáče pro digizrcadlo CANON“

  1. Odpověď redakce

    Začnu odzadu:

    a) zkušenosti z praxe je velice pofidérní výraz, každý má jiné požadavky, jiný způsob fotografování, jiné náměty.

    b) výhoda objektivů pro digitální zrcadlovky? Podle mě není žádná, jsou prostě určené pro digitální zrcadlovky a poskytují rozsahy ohnisek, která jsou s kinofilmovými širokáči nedostupná. Z 20 mm máte 32 mm, z té Tokiny 17 mm budete mít 27 mm, takže pro digitál je to klasický objektiv a nemá moc význam ho na něm používat.

    c) zkušenosti z praxe viz bod a), subjektivní názory:
    – proti Sigmě bych upřednostnil Canon, protože je to Canon a není tam žádný kompromis ani v budoucí kompatibilitě, díky pádům cen je sehnatelný za rozumné peníze, lepší odolnost proti reflexům a protisvětlu, nebránil bych se ani bazarovce
    – 17 mm Tokiny je už dost specifické ohnisko a nejen na můj vkus už moc široké, 20 mm je jiných a relativně častěji použitelných, na digitálu mi 20 mm pořád schází, protože mi zůstalo “v oku”. Tj. nepokládám 17 mm za standardně použitelný objektiv a proto bych ho v klidu vyřadil z uvažovaných (pokud s tím ohniskem máte praxi, beru zpět)
    – nevhodnost pro digitál – ani není, jen to jsou pak klasické objektivy a jejich použití postrádá smysl

    Mám doma pár tisíc diáků, přesto jsem od nákupu digitální zrcadlovky (Canon 350D) nic na film nenafotografoval. Výsledná kvalita je téměř srovnatelná a základní ČB filtry lze používat i v RAWu (zelený, červený, oranžový, žlutý). Je to sice drsné konstatování, ale pokud nejste kinofilmový fajnšmekr (myšleno naprosto vážně, nikoliv hanlivě), nemá film až tak moc co navíc nabídnout. To je ovšem velmi subjektivní, vím.

    Přeji hezký den,

    Jan Hlinák

    Odpovědět

Napsat komentář