Dobrý den,
začínám fotit školy a školky a rád bych se s vámi poradil jaké sklo použít.Mám nikon D70 asi 4 roky a uvažuji o D300.Focení obsahuje portréty celou postavu a skupinky.Uvažoval jsem o nějakém levnějším skle pro a celkem dobře mi vyšlo sklo od nikkoru 24-120 ,ale ne VR varianta na kterou jsem slyšel nepěkné věci.To focení je z 90% uvnitř se záblesky.Co si myslíte ,nebo co by jste mi poradil?
Děkuji za odpověď.
S pozdravem Z.Pachl
nikkor
Zdeněk Pachl
Odpověď redakce
Dobrý den,
měl jsem Nikkor 24-120 VR a opravdu bych ho nedoporučoval, tohle sklo se jim fakt moc nepovedlo. Na druhou stranu nový 18-200 VR je parádní a tam bych o něm určitě uvažoval. Umožní Vám totiž celkové záběry i jednotlivé detaily, navíc se stabilizací.
S pozdravem
Pavel Pola
Nikkor 24 – 120 VR
Pane Polo,
překvapilo mě Vaše odsouzení objektivu Nikkor 24 – 120 VR. Používám jej jako univerzál na cestách se svojí D700, když se mně nechce měnit pevná skla a nevytahuji staviv. Přiznávám, že to tedy není nic moc speciálního, ale dobrý průměr to je!
Měl jsem předtím D300 s Nikkorem 18 – 200 VR a ten byl rozhodně horší: o něco horší dílenské zpracování, šílené soudkové zkreslení svislic v širokoúhlovém pásmu a taky mnohem silnější vinětace, to je zatmění rohů.
Doporoučuji, podívejte se na testy obou objektivů na rozhodně velmi seriozním německém serveru “photozone.de” – píše v angličtině. Popisuje v podstatě vědeckými metodami totéž, co jsem nahoře popsal já.
Jinak jak první, tak nyní i ten druhý, mně dělaly a dělají v životě velkou radost. Když si vzpomenu, co já jsem se natrápil za svých 40 let praxe s různými objektivy, to se nyní nedá srovnat, protože nakonec to vše opravím v Zoneru. Dobré světlo! Vladivoj
nikkor 24 – 120 vr
Dobrý den,
zřejmě jsme svědky toho, že výrobní tolerance i u takové značky, jako je Nikon, není úplně malá. Měl jsem oba dva. Zmiňovanou 24-120 VR jsem prodal prakticky hned, protože její výsledky v rozích byly prostě šílené (viz např. http://www.paladix.cz/gallery.php?ido=14261). Zatímco Nikkorem 18-200 VR jsem nafotil hromadu fotek k mojí maximální spokojenosti. Ale je fakt, že jsem neřešil zkreslení, nefotím profi architekturu, tak mi to nevadilo. A nebo jsem měl jen smůlu na první a štěstí na druhý objektiv. Soudě podle reakcí podobně postižených jsem v tom ale takhle nebyl sám.