Arequipa a okolí (30.4. – 5.5.)

Tentokrát se podíváme do okolí Arequipy…

Kaňon Colca

Kvetoucí kaktusyNaše první cesta z Arequipy vedla do kaňonu Colca do městečka Cabanaconde, kam kvůli zpožděnému autobusu přijíždíme pozdě večer. Ráno na prvního máje jedeme autobusem na Cruz del Cóndor – kondoří vyhlídku. Máme štěstí, neboť svátek práce slaví i hlídač a tak můžeme nerušeně fotit kvetoucí kaktusy, gekona a krále vzduchu – kondory, kteří v těchto místech využívají stoupavých vzdušných proudů. Úchvatný pohled je také do kaňonu Colca, jehož dno je 1200 m pod námi.

Ženy v krojíchPři návratu do Cabanaconde potkáváme prvomájové procesí. Lidé jsou oblečeni v tradičních krojích, nádherné jsou především bohatě vyšívané vesty a klobouky místních žen.

Kaňon ColcaNaše další cesta vede dolů do kaňonu Colca. Sestupujeme po příkrých pěšinách a kocháme se nádhernými pohledy do hloubky pod sebou. Cestou jsme se seznámili s příjemným a skromným místním mladíkem, který šel s osly stejnou cestou. Teprve později jsme zjistili, že je majitelem kempu Roy, kde chceme přespat. Prostředí tam bylo domácké a moc příjemné, ve srovnání s podnikatelským kempem Oasis s bazénem a palmami, kterým jsme prošli následující den. Ráno jsme stoupali do protějšího svahu kaňonu Colca a procházeli nádhernou bujnou vegetací, malými vesničkami a porosty kaktusů. Sestoupili jsme opět na dno kaňonu, odpočinuli si v kempu Oasis a za vedra a v slunečním žáru začali stoupat serpentinami k našemu cíli – městečku Cabanaconde, kam přicházíme za tmy. Před nocí strávenou v autobuse plníme naše žaludky vynikajícím biftekem z alpaky a chlazeným pivem.

Toro Muerto

Petroglyfy Toro MuertoPo přejezdu do Arequipy se opět vydáváme za památkami, tentokrát na petroglyfy Toro Muerto. Ty se nacházejí u města Corire, vstupní brána do areálu je od města vzdálena asi 2 km. Přes ujištění prodavače lístků, že k rytinám na kamenech vede pouze jedna cesta, bloudíme na slunci v kamenité pouštní krajině. Nakonec podle přístřešků nacházíme kameny s vyrytými kresbami, které jsou na ploše asi 2 km2. Kameny s rytinami jsou očíslovány a je jich přes tisíc, některé nesou stopy času, jiné vypadají relativně nově. Podle archeologů tyto rytiny vytvořila kultura Wari asi před 1200 lety.

Údolí Vulkánů

Vodopád v údolí VulkánůZ Corire odjíždíme nočním autobusem, který skáče po prašné cestě a hrozivě se naklání nad příkré srázy. Ve čtyři ráno jsme přijeli do města Andagua. To je výchozí místo pro návštěvu údolí vulkánů s velkým množstvím středně velkých a malých vulkanických kuželů a kráterů. Úžasnou krajinou se spoustou kaktusů procházíme podél sopek k 40 m vysokému vodopádu v lávovém kaňonu 5 m širokém a 50 m hlubokém. Pak stoupáme na vrchol dvou vulkánů s pěknými krátery, odkud je dobrý rozhled. Romantickou krajinu hyzdí elektrické vedení. Vracíme se do městečka a místní chlapec nám dělá průvodce k ruinám inckého města zalitého lávou z malého vulkánu. Šedá masa ostré lávy se tyčí nad základy několika staveb a nad krajinou hustě porostlou velkými kaktusy. Opět absolvujeme noční přejezd do Arequipy.

VulkánKráter

Arequipa

Ulička v konventu Santa CatalinaPřed odjezdem do Limy a Huarázu máme čas na prohlídku Arequipy. Jednou z hlavních památek je konvent Santa Catalina, komplex koloniálních církevních budov na rozloze asi 20 000 m2. Byl postaven v roce 1580 a rozšířen v 17. století. Do konventu byly přijímány pouze jeptišky z nejlepších španělských rodin, nejčastěji druhorozené dcery. Každá z nich měla k dispozici jednoho až čtyři sloužící nebo otroky. V roce 1871 pohodlný život řádových sester v tomto komplexu skončil a jejich sloužící a otroci byli propuštěni. Poklidná a příjemná atmosféra však v konventu zůstala dodnes. Naštěstí nás neodradilo vstupné 15 S/os a tak jsme si mohli prohlédnout a nafotit úzké barevné uličky s květinami, malby, klidná náměstíčka i vybavení místností a malých bytů, kde obyvatelky konventu přebývaly se svým služebnictvem. Odpoledne přelétáme letadlem do Limy, abychom ušetřili čas.

Použitá technika: Pentax K 1000, Pentax MZ-5N, Pentax SMC A 50/1,7, Pentax SMC FA 28-70/4, Pentax SMC A 70-210/4, materiály Kodak Supra 100 a 400

Napsat komentář