Bazar – jak kontaktovat inzerenta?

Opakovaně se stává, že mi píšou uživatelé našeho bazaru, že neví, jak mají kontaktovat inzerenta, který neuvedl telefonní číslo. Přináším tedy malý návod.

V první řadě je třeba dodat, že často uvedení telefonního čísla rozhoduje o tom, jestli se obchod uskuteční, takže bych zveřejňování telefonů rozhodně doporučil. Nicméně když někdo nechce, tak nemusí. Pak už zbývá jen kontakt přes e-mail, který je uvedený u každého inzerátu.

Bazar - jak na kontakt #2

E-mail inzerenta je vždy uveden vedle slova “Kontakt:” v patičce inzerátu. Pokud máte správně nastavený počítač, tak po kliknutí na jméno inzerenta vám to rovnou nabídne možnost napsání e-mailu. Pokud počítač nemáte správně nastavený nebo využíváte některý z freemail webových klientů (např. Google Mail, Seznam, apod.), tak si stačí e-mailovou adresu zkopírovat – buď tak, že na jménu inzerenta kliknete pravým tlačítkem myši a zvolíte některou z možností “Kopírovat e-mail adresu” (Firefox) nebo “Kopírovat zástupce” (Internet explorer) – ovšem tady pozor, IE je hlupáček a zkopíruje vám to včetně úvodního “mailto:”, což je potřeba při kopírování do řádku adresy odstranit.

Bazar - jak na kontakt #1

Poslední možností je opsat si e-mail ze stavového řádku, kde se adresa zobrazí po najetí nad jméno inzerenta myší. Ale opět je tady potřeba ignorovat počáteční “mailto:”, adresa inzerenta začíná až za dvojtečkou.

Věřím, že tento návod pomůže už úplně všem k tomu, aby se dokázali kontaktovat s inzerentem.

8 komentářů u „Bazar – jak kontaktovat inzerenta?“

  1. co takhle tam ten mail prostě zobrazit?

    Nebylo by rychlejší, než psát článek, prostě přidat zobrazení mailu vedle jména? Pak by to každý viděl, a nemusel se na nic ptát.

    Odpovědět
    • co takhle tam ten mail prostě zobrazit?

      Zobrazení mailu vedle jména nesmírně usnadňuje práci spamovým robotů, tudíž já jsem raději za použité řešení. Ale je fakt, že pro nováčky na internetu by možná stálo za to kratičké vysvětlení včlenit do uvozujícího textu.

      Odpovědět
      • roboti

        Ono to je asi jedno, protože jakmile něco ve zdrojáku začíná mailto: tak to robot najde stejně snadno jako emailovou adresu v textu. To by muselo být nějaké složitější řešení.
        A jinak potvrzuju, že spousta lidí odpovídá pár slovy, které ani netvoří větu, a člověk se musí domýšlet, o co vlastně jde.

        Odpovědět
        • roboti

          Nejsem programátor, tudíž jsem se naivně domníval, že je to jakás-takás ochrana proti spamovým robotům a nenapadlo mě, že je to ve zdojáku stránky.

          Spousta lidí vidí jen tan inzerát, na který odpovídají a neuvědomí si, že inzerent může mít inzerátů několik. Taky mnohdy zjišťuji o co má vlastně zájemce zájem, proto dávám přednost e-mailu, kde mohu uvést odkazy na v úvahu připadající inzeráty a tak se snáze dobrat toho pravého.

          Odpovědět
          • roboti

            Pokud se bojíte robotů (ti si skutečně přečtou i odkazy s mailto), jednodušší ochrana je psát všude mail lehce zakódován (např. “jmeno v email tečka cz”), a při zobrazení stránky to jednoduchym js nahradit za správný mail. Většina robotů js neinterpretuje, takže zatím se tato ochrana zdá být ještě dostatečná. Používám jí i dlouho, bez následků.

  2. Telefonni cislo

    Pavle, ohledne uvadeni telefonniho cisla s tebou prilis nesouhlasim, neb pred rokem jsem ho velice striktne uvadel a z toho mnozstvi prodanych veci na tomto serveru ho pouzila jen hrstka JEDNOTLIVCU, avsak mi chodili neustale desitky SMS typu: “Mate to jeste ?”, “Prodate mi to levneji?”, “Nabizim xy kc, souhlasite?”. Pokud mam vystaveno nekolik inzeratu tak jsou to dotazy na h…o!!!
    Mozna bych do clanku jeste zahrnul, ze pokud je nekdo zalogovan pod svym jmenem a tudiz se prezentuje jako znama osoba (pominu matouci a zavadejici jmena) tak je to ve vetsine pripadu clovek spolehlivy, ktery se neschovava za vsemozne nicky a prezdivky.
    Pokud nekomu odpovidam na mail, kterym se dotazuje na nabizene zbozi tak vzdy uvadim sve telefonni cislo tak aby mel moznost zajemce obratem zavolat. Opet musim podotknout ze toho stejne nevyuziji ani zajemci, kteri kupuji veci drazsi jak 5000kc… Takze se nedomnivam, ze uvedeneni cisla rozhoduje o prodeji nabizene veci.

    Odpovědět
    • telefonni cislo

      Ano tak to bych mohl podepsat, tohle sedí ať už prodávám cokoliv a kdekoliv na jakémkoliv serveru, ani se to nemusí týkat fototechniky. Ty stručné věty holé bez oslovení a čehokoliv se objevují i v emailech. Mám pocit, že spousta lidí ani neumí číst, protože se opakovaně ptají na věci v inzerátu uvedené. Přesně ten samý problém s více inzeráty. Často nejsou schopni jedinci ani rozlišit, jestli prodávám nebo sháním.
      Další skupinu tvoří jedinci s navrhnutou nesmyslně nízkou cenou a ještě mi naznačující, jak draho prodávám a za kolik by to mohli mít:(

      Odpovědět
      • telefonni cislo

        ..a nejlepší jsou “kupci” co začnou konverzaci stylem jak bezcennou věc nabízím atd atd. no a ještě týž den tentýž předmět vystaví +50-200% – no ikdyž se bonzovat nemá a stát je největším nepřítelem občana asi by to chtělo uvědomit finančák :-/

        Odpovědět

Napsat komentář