Sigma 24-135 f/2,8-4,5 vs 18-125 f/3,5-5,6 DC

David Svatoš

Dobrý den.
Vlastním Nikon D-50 a rozhoduji se mezi těmito dvěma objektivy. Cena obou je skoro stejná, takže který zvolit? U toho DC budu mít širší začátek a o pár stovek nižší cenu, u klasického kinofilmového sice užší začátek, ale v celém rozsahu lepší světelnost. A také se domnívám, že využíváním “středu” kinofilmového objektivu se částečně zbavím horší kresby, vinětace a dalších vad v krajích snímku.
Ta 18-125 DC je zase dělána přímo pro DSLR… Takže kterou? Poraďte prosím. Díky za Vaše rady, zkušenosti a připomínky..

4 komentáře u „Sigma 24-135 f/2,8-4,5 vs 18-125 f/3,5-5,6 DC“

  1. Odpověď redakce

    Postřehy, které uvádíte v dotazu, jsou správné, nebudu s nimi tedy polemizovat… Spíše přidám další otázky, protože objektivy jsou víceméně srovnatelné jak cenově, tak kvalitativně, a proto nákupem ani jednoho neuděláte zásadní chybu. “Tíha volby” bude ale vždy spočívat na Vás…

    Jaký máte základní objektiv na D50? Máte také kinofilmové tělo? Jestliže ano, pak volte 24-135, abyste objektiv mohl používat na obou tělech; DC na klasice použít nelze.

    Klasika má lepší světelnost a také budete používat jen střed pole, to je pravda (ale kdy fotografujete s plně otevřenou clonou…?). Žádný super rozdíl nečekejte, je to stejná kategorie amatérských (byť kvalitních) objektivů. Sigma 24-135 nemá úpravu pro DSLR a je tak náchylnější k odleskům čipu na zadní čočce. Objektivy optimalizované pro DSLR mají označení “DG”, ty určené pouze pro DSLR pak “DC”; objektivy bez označení jsou starší typy testované vlastně jen s klasikou.

    Musíte si uvědomit, který konec Vám bude více chybět – jestli širokoúhlý, nebo delší; při crop faktoru 1.5× se s 18 mm dostanete na reálných 27 mm, zatímco s 24 mm budete mít nejširší ohnisko 36 mm – a to je dost rozdíl. Na druhém konci takový rozdíl není (reálně 203 mm resp. 188 mm u DC). Já osobně používám spíše širší ohniska, takže toto by pro mě byl rozhodující faktor…

    Všechny objektivy Sigma můžete objednat a zakoupit také v našem obchodě na adrese: http://obchod.paladix.cz/

    Milan Sýkora

    Odpovědět
  2. Re..

    Díky. K té D50 mám seťák 18-55 a 70-300G. U toho 18-55 mi vadí malý rozsah zoomu (pořád měním objektivy) a docela mě štve jeho malá světelnost.. Při zoomovaní jde velice rychle dolů.. Sice kinofilmového Nikona nemám, ale můžu mít velice levně kamarádovu F-801s, docela o ní uvažuji – moc povedený strojek 🙂 A s tím kratším koncem – myslím, že by mi začátek na 24 (36mm) stačil, krajinkář moc nejsem a architekturu také nefotím.. Na tom dlouhém konci je rozdíl samozřejmě o ničem. Popravdě, raději než širší začátek bych upřednostnil lepší světelnost v celém rozsahu, docela často fotím při horším světle a tam se hodí každá desetinka clony dolů.. Šlo mi také o to, jestli třeba některý z nich není vysloveně špatný, nebo jeden je velice dobrý a druhý nic moc atd. Nemám totiž možnost si je zapůjčit a vyzkoušet.. Ještě jednou díky.

    Odpovědět
    • F-801s

      Napřed si tedy rozmyslete, jestli budete kupovat F-801s; ostatně mohu jen doporučit, mám ji už dlouho a není žádný problém. Tady je o přístroji článek…
      Pak teprve řešte ten objektiv, protože ani 18-55DX ani 18-125DC na něj nelze použít, a 70-300G jen v programovém režimu a v režimu priority času… Chce to “systémové řešení” 🙂

      Milan Sýkora

      Odpovědět
      • f-801s

        Díky. Já už s tou 801s párkrát fotil, a velká spokojenost. Máte pravdu, s tím G objektivem je to docela naprd, kamarád koupil také D50 a používá na ní objektivy D z té 801s. Proto se asi více přikláním k té Sigmě 24-135 – použitelná na čemkoliv. I když mám DSLR, kinofilm nezatracuji a občas na něj fotím (Mám Prakticu – spokojenost), ale kombinace SLR a DSLR od Nikona je výhodnější – proto asi tu 24-135. Šlo mi spíše o to, jestli to není nějaký “nepovedený” objektiv. Díky moc.

        Odpovědět

Napsat komentář