Při práci s fotopapírem je nutno si uvědomit, že je to materiál citlivý na světlo, takže skladování a manipulace bude velmi podobná jako u filmu.
Praxe
Informace, návody, postupy a praktické zkušenosti z nejrůznejších oblastí fotografické praxe.
Zvětšování černobílých fotografií
Zvětšování je finální fází procesu pořizování fotografií; dá se při něm mnohé vylepšit a stejně tak mnohé zkazit. Nepříliš dobře kompozičně zvládnutý snímek lze “doladit” vhodně zvoleným výřezem a naopak i naprosto dokonalý negativ lze “pohřbít” do špatně exponovaného fotopapíru.
Co “umí” mořská sůl
Mnoho a mnoho papíru už bylo ve fotografických příručkách popsáno o škodlivém vlivu prachu na citlivé fotografické přístroje. Stejně mnoho se lze dočíst i o doslova zhoubném vlivu mořského písku a soli, nemluvě pak ani o mořské vodě, když se nešťastnou náhodou dostane do styku s fotoaparátem…
Krajinářská fotografie
Fotografie krajiny bezesporu patří mezi nejoblíbenější fotografické žánry.
Světelnost objektivu
Světelnost objektivu patří mezi základní parametry fotografické techniky. Čím je objektiv světelnější, tím má širší použití, ovšem i zde je to především otázka rozumného kompromisu.
Jak jsem fotil vlak
Už od malička mě zajímaly všechny možné technické hračky a mezi ně pochopitelně patří i vláčky. Stavěli jsme si doma kolejiště, měli jsme několik mašinek (nejvíc se mi líbila ta stará, parní, jezdila taky skoro nejrychleji) i vagónků, výhybky na dálkové ovládání a podobné vymoženosti.
Závady zpracování černobílých negativů
Je zcela samozřejmé, že první pokusy o vyvolání černobílého filmu nebudou na profesionální úrovni; pokud se vám skutečně první film podaří vyvolat zcela bez chyby, tak máte buď štěstí, nebo zapracovala náhoda z rodu těch dobrých.
Jak jsem se nestal profesionálním fotografem
Čas od času jezdím na letní folkové festivaly, abych se viděl s “kolegy” muzikanty a poslechl si jejich nová dílka. Dalším důvodem, proč na tyto akce jezdím, je fotografování muzikantů “v akci” i v zákulisí.
Vyvolávání černobílých negativů
V minulém dílu našeho seriálu jsme se seznámili s nejdůležitějšími potřebami pro jednotlivé fáze zpracování černobílých negativních materiálů. Toto pokračování je věnováno vyvolávání černobílého filmu, což je fáze, která zásadně určuje kvalitu výsledků celého procesu – ze špatných negativů dobré fotografie prostě neuděláte.
Úvod do makrofotografie
Po úvaze, zejména vzhledem k faktu, že literatura k tomuto oboru fotografie je poměrně vzácná, jsem se rozhodl začít psát tento seriál. Pokusím se v něm shrnout poznatky a zkušenosti z oblasti makrofotografie tak, aby případnému zájemci poskytly ucelený pohled na věc.