Všichni už jsme se naučili, že se marketing v české kotlině přehoupl od mystického běžného pracího prášku k závodu o slevy z běžné prodejní ceny, přičemž nic z toho nikdy nikdo neviděl. Na vylhaných (nebo chcete-li chytrým slovem - kreativních) reklamách mě neuráží ani tak předpoklad demence běžného spotřebitele, neb tento se evidentně čím dál více naplňuje, ale spíše degradace profesionálního fotografa (aniž bych se s tímto jakkoli srovnával).
Ačkoli mám poměrně slušně vyvinutou reklamní slepotu, jak se někde blýskne čočka objektivu, oko tam zabloudí. A tehdy mě poprvé zaujala věta na plakátu obchodu s elektronikou - Fotit jako profík teď zvládne každý! - doplněná o portrét jásavého modela s úplně nejvíc vytrčeným ultrazoomem. Kluk z plakátu pravděpodobně zrovna z ruky komponuje životní záběr pádícího stáda pakoňů. Nepochybně jako profík.
Ale ouha, ač pouhých devěttisícdevětsetdevadesátdevět ruka čínského dělníka skutečně přetavila v zázračnou krabičku, upřímně řečeno, pořád to ještě není ono. Na šmírování v rozsvícených oknech protějšího paneláku dobrý, ale to stádo pakoňů se Jižákem ne a ne prohnat. Ne pane, to není naše chyba, to musíte umět! A to bychom pro vás tady něco měli něco k přečtení, zrovna ve slevě...
Takže až se zase budete plahočit v šest ráno někam na kopec abyste nakonec přinesli jen další blbou fotku, zahoďte batoh výbavy, možná si radši kupte foťák z plakátu něco si o tom přečtěte. Každý to zvládne, tak proč byste i vy nemohli fotit jako profík?!