V návaznosti na článek o hloubce ostrosti v makrofotografii uvedu ještě další problematiku, se kterou se při makrofotografii můžete setkat. Jedná se o ohybovou neostrost.
Hloubka ostré kresby při makrofotografii
Jak známo s rostoucím příčným zvětšením (m) klesá prudce hloubka ostré kresby (h) a právě při makrofotografii pracujeme s velkými hodnotami příčného zvětšení.
Nákup fotoaparátu a příslušenství v bazaru
Při nákupu fotopřístroje v bazaru lze ušetřit značnou částku, je však také možné poměrně hodně prodělat, neboť nákup žádného staršího a použitého zboží není zcela bez rizika. Snížit tato rizika na co nejmenší míru je cílem tohoto příspěvku.
Fotografování psů
Máme dva psy – německé ovčáky neznámého původu. Předtím jsme měli kólii, chvíli jsme se starali o dalšího nalezence, asi taky ovčáka, s černým čumákem.
Fomapan – informace o filmu a zpracování
Na této stránce najdete údaje o našem nejznámějším černobílém filmu a jeho zpracování. Údaje byly převzaty z oficiálních materiálů firmy FOMA Bohemia, s.r.o.
John Freeman: Fotografie v praxi
John Freeman je ve Velké Británii známý jako špičkový fotograf, spolupracující s celou řadou vydavatelství a redakcí. Ze své dlouhé a bohaté kariéry fotografa vytěžil i tuto publikaci, kterou v ČR vydalo nakladatelství Rebo Productions roku 1998 (anglický originál vyšel v roce 1993).
Co všechno je napsáno na krabičce od filmu?
Relativně velmi malá krabička od filmu je velmi "upovídaná" – prozrazuje totiž o svém obsahu téměř všechno, co se prozradit dá.
Fotobatoh do 1000,- Kč aneb udělej si sám
Tahání těžké fotobrašny po lese a na delších výletech nedělá dobře mým zádům a to nemluvím o tom, že občas překážela při těžších výstupech, popřípadě při průchodu méně průchodnou přírodou. A tak jsem se rozhodl, že udělám svým zádům, ale i sobě samému, radost a pořídím si fotobatoh.
Zimní krajina s filtrem
Letos se svatý Petr rozhodl, že nás všechny obdaří hromadou sněhu. Krajina se zahalila do bílého pláště a
spousta fotografů vzala své přístroje a vyrazila do zimy.
Použití sluneční clony
Správný fotograf dokáže fotit za téměř jakéhokoliv počasí. Skoro vždy se dá najít vhodný objekt, který za
daných světelných podmínek vypadá prostě nejlíp. Každé počasí má své krásy, klady, ale také zápory.