Ještě plni zážitků z Legolandu jsme večer 24. října 1999 dorazili do klubu v městečku Orum, kde jsme měli bydlet a kde jsme se poprvé setkali s našimi hostiteli.
Anabáze v Bukku
Tak jsem opět jednou vyrazil do pohoří Bukk (to jsou MAĎARSKÉ HORY! – už to spojení zní divně). Vyrazil jsem v pět ráno, byl jsem pod prvním kopcem cca v sedm třicet a v osm třicet už jsem byl nahoře.
Jak jsem fotil vlastní stín
Po své nezdařené cestě do Maďarského pohoří Bukk jsem se již, po zlézání krasových kopců poměrně unaven, vracel autem do cca 120 kilometrů vzdáleného dočasného domova, když jsem jen tak mimochodem, snad periferním viděním, zahlédl krásný fotografický motiv.
Czech Press Photo 99
Od 12.11.1999 do 15.1.2000 probíhá na Staroměstské radnici již “tradiční” výstava Czech Press Photo, která přináší možnost prohlédnout si fotografie uveřejněné v tisku v uplynulém roce.
Jak se fotí jaro
Volné odpoledne, krásný den a sama sobě dlouho slibovaná procházka s foťákem se konečně sešly v jeden okamžik. Balím brašnu, objektivy a nakonec se zblázním a beru i stativ. Zabaleno, naloženo, rychlá porada se sebou samým a hurá přes louky k potoku.
Závady zpracování černobílých pozitivů
Při práci s fotopapírem je nutno si uvědomit, že je to materiál citlivý na světlo, takže skladování a manipulace bude velmi podobná jako u filmu.
Minolta Dynax 500si
Stručný uživatelský test doplněný technickými daty a ilustračními fotografiemi – to vše přináší následující text…
Dánské království
Má výprava do Dánska byla vlastně převážně pracovní – na konci října letošního roku jsem spolu se skupinou studentů obchodní akademie na Krupkově nám. v Praze 6 odjel na výměnný pobyt, který se koná každoročně už několik let.
Dánské zastavení č.1 – Legoland
Provázeni mírnou nervozitou, která s cestováním neodmyslitelně souvisí, jsme v sobotu 23.10.1999 v deštivém podvečeru opustili Prahu a vyrazili k německým hranicím.
Zvětšování černobílých fotografií
Zvětšování je finální fází procesu pořizování fotografií; dá se při něm mnohé vylepšit a stejně tak mnohé zkazit. Nepříliš dobře kompozičně zvládnutý snímek lze “doladit” vhodně zvoleným výřezem a naopak i naprosto dokonalý negativ lze “pohřbít” do špatně exponovaného fotopapíru.