Souhrn osobních dojmů z přechodu na digitální zrcadlovku Canon EOS 10D.
Digitální fotografie
Bity, byty, barevné prostory, transformace, komprese dat. Teorie z oblasti digitálního zpracování obrazu.
Senzitometrická charakteristika Canon EOS 10D
Charakteristické křivky jedné z populárních digitálních zrcadlovek přinesených letos na trh firmou Canon.
Barevné prostory
O barevných prostorech obecně se zaměřením na vlastnosti RGB prostorů.
Infračervená fotografie digitálním fotoaparátem
V posledním díle seriálu o infračervené fotografii máme přichystáno doplnění pro milovníky elektronického obrazu.
Jak vzniknul color management a co to vlastně je
Pohádka s ponaučením. Úvodní díl nového seriálu, který se bude podrobně zabývat správou barev – teorií, ze které vychází, i praxí. Cílem tohoto prvního dílu je srozumitelnou formou bez zbytečných technických detailů přiblížit, v čem spočívají základní problémy při reprodukci barev a jaké jsou hlavní principy systematické správy barev.
Senzitometrická charakteristika digitálního fotoaparátu
Canon D30 a Sony DSC-S75
Měření převodu jasů na stupně šedi a užitečného rozsahu expozic pro dva digitální fotoaparáty.
Potřebujeme nový digitální formát aneb uspěje „Olydak“?
Olympus a Kodak představili na letošní Photokině svůj dlouho očekávaný systém 4/3 („čtyři třetiny“), známý též pod přezdívkou „Olydak“. Jakou má šanci se uchytit? Stane se opravdu univerzálním digitálním formátem?
Jak zatočit s křivkami
…aneb jak za pomoci křivek a vlastní hlavy upravit nejen jas a kontrast, ale kompletně celou tonalitu fotografie k obrazu svému.
Malý digitální podvod na malý dynamický rozsah
V pokračování článku o problémech s dynamickým rozsahem si ukážeme, jak ze dvou špatných obrázků vyrobit jeden dobrý.
Aby černá byla černá a bílá byla bílá, aneb za histogramy krásnější
Povídání nejen o černé a bílé a jak se jich prostřednictvím funkce zvané úrovně dobrat, ale také o tom, co je to histogram, co se z něj dá vyčíst a o jednom z hlavních úskalí čudlíkování – dírách v histogramu.