Váš zájem z prvního kola nás doslova a do písmene zaskočil. Na předchozí fotocvičení chodily řádově jednotky příspěvků, ale teď jich máme v mailu několik desítek. Sice se některé úpravy podobají, ale překvapilo mě, kolik různých variant lze vyrobit. Jen prosím o strpení s vyhodnocením, je toho opravdu hodně.
Fotosoutěž: O cenu Karla Schinzela
Volné sdružení fotografů a Středisko volného času Rýmařov pořádá fotografickou soutěž barevné fotografie “O cenu Karla Schinzela“.
Káble, dráty, čtečky, nabíječky…
Vstávám, vcházím do koupelny, odněkud se ozývá povědomý zvuk. Odkládám kartáček a jdu dobít mobil. Hlásí, že mu dochází šťáva. Hrabu v krabici s nápisem “Nabíječky”.Sakra, zase jsem to tam naházel halabala! Rozmotávám káble, po určitém úsili vytahuju tu správnou nabíječku, zbývající klubko hadů ve spěchu odhodím nazpět a dám dobíjet mobil. Připravím se na … Číst dál
Na hranici kýče: Ruud van Empel vs.Tereza Vlčková
V Praze vystavují dva zajímaví autoři: nizozemský fotograf Ruud van Empel a mladá česká fotografka Tereza Vlčková. I když každý z nich směřuje jinam, oba využívají kýč jako prostředek k vyjádření.
Objektiv Sigma AF APO Macro 150mm f/2,8 EX DG HSM
Makroobjektiv s měřítkem zvětšení až 1 : 1, poněkud nezvyklou ohniskovou vzdáleností a výbornou světelností.
Workshop: Fotografování zvířat
Účast na pořádaných workshopech je pro vzdělání fotografů mimořádně vhodnou aktivitou. Obvykle jsou totiž zajištění lektoři, kteří se fotografováním živí a jsou ochotni se o své zkušenosti podělit s ostatními. Jaké znalosti si můžete odnést z naší akce?
Problematika archivní stálosti inkoustového tisku
Kvalitní inkoustové tisky se dnes ve velké míře používají
pro zhotovování fotografií, reprodukcí uměleckých děl a jiné náročné aplikace.
Mimo samozřejmých požadavků na kvalitu tisku s sebou tyto aplikace přinášejí
nekompromisní požadavky na archivní stálost. Bohužel se ukazuje, že v této
oblasti inkoustová tisková technologie stále ještě trpí řadou dětských nemocí.
Proces posuzování archivní stálosti je velmi komplexní a je třeba do něj
zahrnout archivní vlastnosti jednotlivých složek tiskové technologie (nosič,
přijímací vrstvu, barviva/pigmenty), vliv prostředí (světlo, teplo, vlhkost,
atmosféru), ale také je třeba pečlivě uvážit testovací metodiku (konstrukce
testovacích obrazců, způsob měření barevných změn).
Únorové FOTOpivo s tématem špatné kolem nás
Měsíc se nám opět převalil a v salonku Na Kovárně zavládlo dobré, x-poziční světlo. Poslední dny vládla mezi x-pozičníky trochu hektická atmosféra, neboť v půlce února byla uzávěrka Prahy fotografické, takže se ve všech našich domácnostech pěkně šturmovalo. Všichni všechno zvládli a tak jsme se mohli v klidu sejít nad našimi domácími úkoly.
Magie z RAW – 1. kolo
Kdo fotí digitální zrcadlovkou tak jistě ví, že nejlepší výsledky lze dosáhnout jen při focení „do RAWu“ a následným vyvoláním v šikovném programu. Je to vlastně obdoba klasického focení na film, kdy film samotný byl taky jen polotovarem a musel se v temné komoře dále zpracovávat.
Osvit černobílých filmů z digitálních dat
Jak jste si asi všimli, na Paladixu se před časem v horním menu objevil odkaz “osvit filmů”. Protože mám v archivu dost fotografií z digitálního fotoaparátu, které bych ale raději místo tisku zpracoval tradičně, rozhodl jsem se tuto službu vyzkoušet. Je možné osvítit negativní film tak, aby se z něj dalo zvětšovat?