Vady zobrazení

Určitě vás už někdy napadlo, proč se objektivy vyrábějí z několika čoček, když stejně musejí fungovat jako jediná spojná čočka. Ideální zobrazení bodu v bod, přímky v přímku a roviny v rovinu nelze pomocí jediné čočky dosáhnout. Odchylky od tohoto ideálního zobrazení jsou vady zobrazení, které se mají použitím většího počtu čoček korigovat nebo zcela vyloučit.

Číst dál

Olympus OM 2000

Manuálních zrcadlovek na kinofilm není na trhu rozhodně žádný nadbytek, protože nejprodávanějšími (a tedy nejpoužívanějšími) zrcadlovkami jsou automatické přístroje s autofokusem. Manuální zrcadlovky nejsou navíc tak protěžovány reklamou jako jejich automatičtí kolegové, takže se o nich dozví jen ten, kdo má už určitou zkušenost a ví, co hledá.

Číst dál

Vyvolávání černobílých negativů

V minulém dílu našeho seriálu jsme se seznámili s nejdůležitějšími potřebami pro jednotlivé fáze zpracování černobílých negativních materiálů. Toto pokračování je věnováno vyvolávání černobílého filmu, což je fáze, která zásadně určuje kvalitu výsledků celého procesu – ze špatných negativů dobré fotografie prostě neuděláte.

Číst dál

Vybavení domácí temné komory

Úvodem bychom si měli zodpovědět otázku, PROČ si vůbec domácí temnou komoru zřizovat. Důvodů je mnoho, ale jeden z nich je zcela určující: každý snímek zpravidla vyžaduje trochu odlišné zpracování, a to samozřejmě automatizované laboratoře neumožňují, postup výroby fotografií je zprůměrován, aby úspěšnost laboratoře byla co největší.

Číst dál