Lázně pro zpracování barevných negativních papírů

Poté, co jsme vybrali vhodný typ zvětšovacího papíru a správně exponovali, zbývá poslední krok – zpracování. S moderním procesem RA-4 to je lehčí než kdykoli předtím, a lze to zvládnout v domácích podmínkách bez potřeby nákladného vybavení. Takže s chutí do toho!

Číst dál

Velkoformátové přístroje

Přes převládající názor o nedostupnosti velkoformátové techniky pro amatérskou fotografickou obec chci zdůraznit, že situace není zdaleka tak žalostná a tuto královskou fotografickou disciplínu si může dovolit prakticky každý, kdo fotografii miluje. Pro případné zájemce však chybí dostatek informací o způsobu práce s kamerami a také o využitelnosti cenově dostupných „veteránů“.

Číst dál

Zvláštní a méně obvyklé pomůcky pro makrofotografii

V první části seriálu o makrofotografii jsme si představili pět základních pomůcek
pomocí nichž lze zhotovovat makrofotografie. V dalších dílech seriálu jsme si tyto pomůcky popsali jednotlivě a podrobněji. Nyní nám zbývá zmínit se ještě o těch zvláštních a méně obvyklých.

Číst dál

Využití počítačových rozhraní k řízení a regulaci jednoduchých přístrojů (teorie)

V následujícím textu je popsáno několik velmi jednoduchých zařízení, které měli zjednodušit a zpříjemnit práci v temné komoře a při focení obecně. Jistě však najdou i řadu jiných uplatnění. K sepsání tohoto článku mě přimělo několik ohlasů z Fotofóra, kde se nedávno probíraly možnosti přesné regulace teploty při zpracování fotografií. Sám jsem nedávno řešil podobný problém. Výsledky mé snahy jsou shrnuty v následujícím textu – snad pomohou i někomu jinému.

Číst dál

Barevný negativ II. – Jak funguje barevný negativ

Barevný negativní film je v podstatě sendvičový systém tří barevných výtažků, pomocných vrstev a podložky, který se po zpracování vybarví v negativních jasech (světlé části budou na negativu tmavé) a přibližně doplňkových barvách (např. modrá obloha bude žlutá).

Číst dál